تاج‌ در کمیسیون اصل 90/ پرونده ویلموتس بسته شد

علی کشوری سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، در توضیح جلسه صبح امروز این کمیسیون گفت: این جلسه با حضور آقای تاج رییس فدراسیون فوتبال برگزار شد و سه موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی توضیح داد: موضوع اول درباره بحث قرارداد ویلموتس سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال بود که سال های سال کشور درگیر آن است؛ سوال کمیسیون این بود که فرایند دادگاه قرارداد ویلموتس و پرداخت خسارت مورد ادعای ایشان در دادگاه عالی ورزشی فیفا به کجا رسیده است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود توضیح داد: آقای تاج موضوع را به این شکل مطرح کرد که در برخی قراردادها، عدم پرداخت و یا تاخیر دو ماهه در پرداخت منجر به فسخ یک طرفه قرارداد می شود لذا این موضوع شامل حال کسانی مثل استراماچونی و ساپینتو دو سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال و برانکو سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس و حتی ویلموتس شده است. برخی از بازیکنان نیز در صورت عدم پرداخت مطالباتشان می توانستند به صورت یک طرفه قرارداد را فسخ کرده و ضرر و زیان را به صورت شکایت دریافت کنند.

وی افزود: طبق توضیحات ارائه شده، پرونده ویلموتس به مرور همزمان با بحث ریاست جمهوری ترامپ و اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران شد که تحریم ها از سوی فیفا نیز شامل حال ایران شد. در آن زمان این وضعیت  فدراسیون را تحت فشار قرار داد و به دنبال آن آقای ویلموتس شکایاتی در مراحل مختلف از فدراسیون کرد که در یک مرحله به ایشان مبلغ 2 میلیون یورو از طرف شستا از طریق یکی از بانک های ترکیه‌ای پرداخت شد.

کشوری اضافه کرد: بعد دوباره ویلموتس شکایتی را مطرح کرد مبنی بر اینکه تا زمانی که قراردادی با باشگاهی منعقد نکرده، می تواند خسارت دریافت کند.

وی با بیان اینکه ویلموتس شکایتهای متعددی مطرح کرده بود، گفت: ویلموتس با شکایات 12 میلیون یورو از فدراسیون فوتبال طلب کرده بود؛ در مرحله بعد 2 میلیون و 700 هزار یورویی پرداخت شد که در مجموع به او 4 میلیون و 700 هزار یورو پرداخت شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود گفت: طبق گفته آقای تاج، همزمان با طرح این شکایات، فدراسیون فوتبال کذب بودن مبالغ ادعایی ویلموتس را پیگیری کرد؛ نتیجه این شد که ویلموتس باید قراردادی با باشگاه اروپایی امضا می‌کرد اما برای اینکه همچنان بتواند از فدراسیون فوتبال جمهوری اسامی ایران خسارت بگیرد، از امضای این قرارداد امتناع ورزید؛ فدراسیون مدارک را به فیفا ارائه کرد و در این زمینه احقاق حق از ایران شد و مبالغ هنگفتی که ویلموتس طلب کرده بود، پرداخت نشد.

کشوری اضافه کرد: طبق توضیحات و گفته آقای تاج رییس فدراسیون فوتبال، پرونده دادگاه ویلموتس بسته و ختم شده است. فدراسیون فوتبال ایران نیز شکایتی با موضوع اعاده حیثیت و هتک حرمت به ایران علیه ویلموتس تنظیم کرده است چون او نهایت استفاده از فضای تحریمی را داشت. 

وی افزود: همچنین قراری فی مابین فیفا و فدراسیون فوتبال ایران بسته شده که بتوانند در قالب طرح های مختلف به صورت تهاتری باقی مانده خسارت ویلموتس پرداخت شود که انجام شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس همچنین با اشاره به بررسی موضوع شکایت یکی از داوران فوتبال در جلسه این کمیسیون گفت: یکی از داوران شکایتی مبنی بر عدم معرفی‌اش به لیست داوران بین‌المللی و نتیجه برگزاری آزمون داوری مطرح کرد که مورد بررسی قرار گرفت.

وی توضیح داد: این داور مدعی بود که باید به عنوان نفر دوم در لیست داوران بین‌المللی معرفی می شد اما توضیحات آقای مرادی رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال این بود که نتایج آزمون محرمانه بوده و این داور نفر چهارم شده و قاعدتا مشمول معرفی به لیست نهایی داوران بین المللی نمی شود لذا احتمالا اطلاعات کذبی به او داور رسیده که فکر می‌کرده نفر دوم شده است.

کشوری افزود: طبق این توضیحات داور معترض نتوانسته بود شاخص‌هایی را که باعث انتخاب داوران بین المللی می شد کسب کند لذا در لیست قرار نگرفت؛ در نهایت ظاهرا به صورت موثق موضوع به این داور اعلام نشده بود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود، موضوع سوم این جلسه را مربوط به تعیین تکلیف برگزاری انتخابات هیات های فوتبال استان‌ها عنوان و اظهار کرد: برخی از هیات‌های فوتبال از جمله در استان خراسان رضوی بلاتکلیف هستند؛ آقای تاج توضیح داد که قرار است تا 20 آبان این انتخابات برگزار شود و تعلل در برگزاری انتخابات هیات فوتبال برخی استان ها به خاطر بکسری مسائل همچون موضوع استعلامات است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.