مسمومیت‌های الکلی 41.6 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، محمدعلی توکلی؛ مدیرکل امور آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور، در نشست خبری امروز که در محل این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: طی 5 ماه نخست سال 1403، 4 هزار و 235 مورد مسمومیت منجر به مرگ گزارش شده است. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 4 هزار و 203 مورد بوده، افزایش اندکی داشته است.

وی افزود: این موارد شامل فوت‌های ناشی از سم، دارو، و مواد مخدر و محرک‌ها هستند. به‌طور خاص، در این مدت 215 مورد مرگ ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن گزارش شده که با شروع فصل سرما، هشدار جدی در این زمینه ضروری است.

مدیرکل امور آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین اشاره کرد: سال گذشته 794 مورد مرگ بر اثر مونوکسیدکربن ثبت شده است. علاوه بر این، هزار و 62 مورد مسمومیت با سموم مختلف، از جمله قرص برنج و سموم کشاورزی، به مرگ منجر شده است.

توکلی در ادامه گفت: فوت‌های ناشی از مسمومیت با قرص برنج در سال جاری به 626 نفر رسیده، در حالی که این آمار در سال گذشته 518 مورد بوده است. همچنین، مسمومیت‌های دارویی منجر به 1823 مورد مرگ شده و 456 نفر نیز بر اثر مسمومیت با داروهای مخدر و محرک جان خود را از دست داده‌اند که متادون بیشترین سهم را در این میان داشته است.

وی درباره مسمومیت با الکل اظهار کرد: در 5 ماه نخست سال 1402، 392 مورد مسمومیت با نوشیدنی‌های حاوی متانول ثبت شده، در حالی که این رقم در سال جاری به 229 مورد کاهش یافته است که نشان‌دهنده کاهشی 41.6 درصدی است. از میان این 229 مورد، 95 مورد به دلیل مصرف مستقیم متانول بوده که نسبت به سال گذشته که 248 مورد بوده، کاهشی 61 درصدی داشته‌ایم. البته آمار مربوط به فوت ناشی از مشروبات حاوی متانول در ماه‌های شهریور و مهر هنوز کامل نشده و در این آمار لحاظ نشده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.