سناریوی برف‌روبی در پایتخت تغییر می‌کند

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، نخستین جلسه هماهنگی ستاد برف‌روبی شهرداری تهران با حضور داود گودرزی؛ معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران،  علیرضا جعفری؛ مدیرکل امور خدمات شهری و  معاونین خدمات شهری مناطق پربارش (1-2-3-4-5 و 22) و... صبح امروز با محوریت انجام هماهنگی‌های لازم و ابلاغ دستورالعمل برف‌روبی به مناطق 22گانه شهر تهران برگزار شد.

در این جلسه گودرزی؛ معاون شهردار تهران با اشاره به این که ان‌شاءالله امسال شاهد بارش‌های بسیاری در سطح شهر تهران باشیم، گفت: در آستانه فصل بارش‌ها لایروبی‌های مستمری از مسیل‌ها، انهار و... به منظور جلوگیری از آبگرفتگی در سطح شهر تهران انجام شود.

وی افزود: دستورالعمل باران به تمامی مناطق ابلاغ شده است، لذا دستورالعمل برف نیز پس از احصاء موارد و موضوعات مطرح در این جلسه در کمترین زمان ممکن به تمامی مناطق جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه سناریوی برف‌روبی نیاز به بازتعریف، طراحی جدیدی و برنامه ریزی جامعی دارد، اظهار کرد: مهم ترین مبحث در حوزه برف، تهیه و تدوین سناریوی برف‌روبی در هر منطقه به صورت جداگانه و با توجه به شرایط جغرافیایی آن منطقه است که باید به شکل دقیق، کارشناسی و اصولی انجام شود.

معاون شهردار تهران افزود: جهت انجام هماهنگی‌های لازم و تصمیمات نهایی نشستی با پلیس راهور تهران بزرگ خواهیم داشت تا به جمع‌بندی کارشناسی و اصولی در مواقع بارش نزولات آسمانی برسیم.

وی بر تهیه آمار نهایی نیروها، ماشین آلات و تجهیزات تخصصی برف‌روبی تاکید کرد و گفت: فرماندهی مدیریت بارش برف در شهر تهران بر عهده سازمان مدیریت پسماند، ناظر عالیه به نمایندگی از معاونت خدمات شهری بر عهده اداره کل خدمات شهری و اجرای عملیات برف‌روبی بر عهده مناطق 22گانه شهر تهران است. در همین راستا در مواقع پربارش مناطق معین نیز باید از مناطق پربارش پشتیبانی کنند تا هیچ مشکلی در سطح شهر تهران نداشته باشیم.

گودرزی بر نظارت و کنترل عملکرد پیمانکاران برف‌روبی در تمامی مناطق 22گانه خصوصا مناطق پربارش تاکید کرد و افزود: سناریوی برف‌روبی طبق زمانبندی تعیین شده نهایی شود و باید آمادگی صدرصدی در تمامی مناطق 22گانه خصوصا مناطق پربارش داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.