طالبی: برگ برنده تیم‌های ایرانی خلاقیت آنها است

فرشید طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی، با اشاره به مسابقه روز سه شنبه سپاهان برابر شارجه امارات در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا  اظهار داشت: سپاهان در شرایطی است که می‌تواند آگاهانه حرکت کند. هر چند شرایط این تیم قدری متفاوت‌تر شده و در طول این فصل وقتی بازی‌های این تیم را بررسی می‌کنیم  می‌بینیم روند نامطمئنی داشته است.

وی با اشاره به مسابقات آسیایی سپاهان در این فصل عنوان کرد: سپاهان در مسابقه نخست برابر نماینده اردن نتیجه را 2 بر یک واگذار کرد و در بازی دوم با 4 گل استقلال تاجیکستان را از سر راه برداشت. این موضوع نشان‌ می‌دهد که اگر روز، روز سپاهان باشد می‌تواند به خوبی از فضایی که حریف می‌دهد استفاده کند و امتیاز بگیرد و از طرف دیگر اگر روز سپاهان نباشد حتی ممکن است برابر تیمی که چه از نظر انفرادی و چه از لحاظ تیمی از سپاهان پایین‌تر است، بازنده باشد.

بازیکن سابق سپاهان افزود: باید منتظر ماند و دید که سپاهان در مسابقه با شارجه چه عملکردی از خود به نمایش می‌گذارد چرا که در این مسابقه میهمان است؛ ولی همانطور که گفتم اگر روز خوبی داشته باشد و بتواند توازن فوتبالی را بین خطوط دفاع، میانی و حمله خود ایجاد کند نتیجه دلخواه را کسب خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: گل نخوردن خیلی می‌تواند به روند بازی تیم‌هایی که بر مبنای احساسات بازی می‌کنند کمک کند و بازیکنان سپاهان باید حتماً این نکته را مد نظر داشته باشند که اولین و مهم‌ترین شرط در مسابقات آسیایی این است که تیم گل نخورد.

طالبی درباره بازیکنان و امکانات گران‌قیمت حریف اماراتی سپاهان گفت: شارجه در آخرین مسابقه خود برابر النصر دبی در جام ریاست جمهوری امارات برنده شد و البته این پیروزی در ادامه روند پیروزی‌های ممتد این تیم است؛ اما نکته‌ای که وجود دارد این است که شارجه برابر نماینده اردن که سپاهان را مغلوب کرد، دو گل خورد و این اتفاق نشان‌دهنده آن است که گل زدن به شارجه غیرممکن نیست.

وی یادآور شد: به عنوان کسی که 9 دوره بازی‌های آسیایی را با سپاهان و ذوب‌آهن تجربه کرده‌ام باید بگویم همیشه فاصله فاحش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بین تیم‌های ایرانی و دیگر تیم‌های آسیا وجود داشته و اگر می‌خواستیم با این دید به این مسابقات نگاه کنیم و این اختلافات ما را مایوس کند، هیچ‌وقت تیم‌های ایرانی نمی‌توانستند در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشند.

طالبی با بیان اینکه امروزه به فوتبال به عنوان یک صنعت نگاه می‌شود ادامه داد: فوتبالی که امروزه در دنیا ارائه می‌شود در واقع یک تجارت و صنعت است و نگاه دنیا به این ورزش این‌گونه شده است. به همین دلیل است که فیفا اجازه می‌دهد تیم‌های بیشتری در جام جهانی شرکت کنند و صنعت هم به شکل جدانشدنی با پول گره خورده است. در همین راستا کشورهای حاشیه خلیج فارس همواره برای این صنعت چه از لحاظ خرید بازیکن چه امکانات و سخت‌افزار هزینه‌های هنگفتی می‌کنند تا بتوانند خود را ارتقا دهند.

بازیکن سابق سپاهان با انتقاد از قانون سقف قراردادها اظهار داشت: در شرایطی که همه کشورها به دنبال ارتقای سطح فوتبال خود هستند، ما قانون سقف قراردادها را تصویب می‌کنیم. چنین قوانینی نه تنها مانع از ورود بازیکنان سطح اول دنیا به کشور ما می‌شود بلکه باعث می‌شود بازیکنان خوب ما مثل شهریار مغانلو که چند فصل آقای گل شده و می‌تواند کمک بسیار خوبی برای سپاهان باشد برای تیم دیگری در خارج از کشور بازی کند.

طالبی خلاقیت را برگ برنده تیم‌های ایرانی عنوان کرد و گفت: در برابر اختلاف فاحش هزینه‌ها و امکانات دیگر تیم‌ها، غیرت ایرانی بازیکنان و خلاقیت نیروی انسانی همواره برگ برنده تیم‌های کشور ما بوده است. این خلاقیت وقتی با فوتبال حرفه‌ای همراه شود تیم‌های ایرانی هم می‌توانند سری در سرها در بیاورند و حرفی برای گفتن داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.