مسابقه جهانی هوش مصنوعی با 4500 شرکت‌کننده آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، محمدحسین رهبان؛ رئیس گروه هوش مصنوعی رویداد رایان و عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، درباره اهداف این رویداد گفت: یکی از اهداف اصلی ما تعریف حوزه هوش مصنوعی در سطح بین‌المللی است. آغاز این رویداد با برگزاری دوره‌های آموزشی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به استقبال گسترده شرکت‌کنندگان افزود: 4500 نفر از 57 کشور مختلف، از جمله آمریکا، انگلیس، عربستان، پاکستان، چین و سایر کشورها در این مسابقه شرکت کرده‌اند.

رهبان تصریح کرد: مرحله اول این رقابت‌ها که به‌عنوان بخش مقدماتی در نظر گرفته شده، از 26 مهرماه آغاز شده و تیم‌های شرکت‌کننده، متشکل از 1 تا 4 نفر، تا 28 اکتبر با یکدیگر رقابت خواهند کرد. در پایان این مرحله، 150 تیم برتر به مرحله دوم راه پیدا می‌کنند و به‌صورت آنلاین به رقابت ادامه خواهند داد.

رهبان درباره مرحله دوم توضیح داد: در این مرحله، سه سوال مرتبط با مبحث اعتمادپذیری در هوش مصنوعی مطرح خواهد شد و در نهایت 15 تیم برتر انتخاب می‌شوند. این تیم‌ها از لحاظ خلاقیت و کیفیت علمی توسط داوران داخلی و خارجی ارزیابی خواهند شد. داورانی از دانشگاه‌های شریف، هنگ کنگ، سنگاپور، قطر و آمریکا در این مسابقه حضور دارند.

وی همچنین درباره مرحله نهایی مسابقه گفت: مرحله سوم و نهایی به‌صورت حضوری در ایران برگزار خواهد شد.

در پایان، جوایز این مسابقه در بخش بین‌المللی در دو حوزه هوش مصنوعی و برنامه‌نویسی به شرح زیر اعلام شد:

تیم اول: 20 هزار دلار
تیم دوم: 10 هزار دلار
تیم سوم: 5 هزار دلار

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.