وضع فرسودگی برخی بیمارستان‌های تهران/تعطیلی بخش بستری لولاگر

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، نادر توکلی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان یکی از دانشگاه‌های شاخص و متعالی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مطرح است و در حوزه خدمتی، آموزش، پژوهش، بین‌المللی‌سازی و ارتقای علمی و حرکت در مرزهای دانش فعالیت می‌کند. سال گذشته برنامه‌ راهبردی دانشگاه تدوین شده و اهداف این برنامه در دوره جدید نیز دنبال خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: به دلیل حضور دکتر پزشکیان به عنوان یکی از چهره‌های شاخص حوزه سلامت در رأس دولت، بحث عدالت‌محوری و توجه به مناطق کم‌برخوردار و منابع و نیروهای انسانی و اجرای پزشکی خانواده از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: بالغ بر 1100 عضو هیئت علمی داریم و منابع انسانی و فراگیران علوم پزشکی در مقاطع مختلف سرمایه‌های ارزشمند دانشگاه هستند و باید به آن‌ها توجه ویژه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرآنی مبنی بر وضعیت فرسودگی و بازسازی بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بیان کرد: توسعه بیمارستان‌ها و فضاهای درمانی در دستور کار قرار دارد. در شهر تهران تعدادی از بیمارستانها اخطار فرسودگی دارند.

وی ادامه داد: یکی از شاخص ترین بیمارستان‌هایی که در دست بازسازی قرار گرفته بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) است که در دوره قبلی پیگیری شد و با کمک خیرین توانستیم بخشی از این بیمارستان را که در شرایط بحرانی قرار داشت از این بحران خارج کنیم‌. بخش بستری بیمارستان لولاگر به دلیل شرایط خاصی که از نظر فرسودگی داشت تعطیل شده و به دنبال جایگزینی آن هستیم و در این بیمارستان صرفا کلینیک‌های سرپایی فعال است. در حال حاضر جایگزین بیمارستان فیروزآبادی ساخته شده و ساختمان جایگزین بیمارستان شهدای هفتم تیر نیز در حال ساخت است. بیمارستان شهدای یافت آباد نیز دچار فرسودگی است و بیمارستان اکبرآبادی نیز که یکی از فعال‌ترین مراکز تولد نوزادان است بخش کلینیک اش بازسازی شده اما ساختمان آن نیاز به نوسازی دارد. به دلیل فرسودگی بیمارستان‌ها سوانح سوختگی شهید مطهری، بیمارستان باب الحوائج جایگزین بیمارستان شهید مطهری خواهد شد. ساختمان جدید بیمارستان فیروزگر نیز توسعه یافته و به بهره برداری رسیده است و توجه زیادی به مسئله فرسودگی بیمارستان‌ها و بازسازی آن‌ها داریم.

توکلی ادامه داد: در حوزه بیمارستان‌هایی که در سطح شهرستان‌های اطراف تهران داریم نیز بیمارستان ملارد، شهر قدس و شهریار تازه ساخت هستند و در بیمارستان امام سجاد شهریار طرح توسعه‌ای داریم. بیمارستان امام حسین شهرستان بهارستان نیز نیاز به بازسازی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به سؤال دیگر خبرآنی مبنی بر فعالیت دانشگاه در حوزه بین‌الملل بیان کرد: دانشجویان عرب زبان زیادی در حال تحصیل در دانشگاه ما هستند و با همکاری نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه سعی شده برنامه‌های فرهنگی منطبق بر فرهنگ و شرایط آن‌ها نیز برگزار شود و برنامه‌ای داریم که بتوانیم بر تجهیز و ساخت خوابگاه این دانشجویان خارجی تمرکز کنیم.

در حال تکمیل...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.