المیادین: رژیم اشغالگر از ابتدای ماه جاری مانع ارسال کمک‌ها به شمال غزه شده است

برخی منابع فلسطینی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی از ابتدای اکتبر جاری با استفاده از تمامی ابزارها و تجهیزات نظامی خود، مانع از انتقال کمک‌ها به شمال نوار غزه شده است.

به گزارش خبرآنی، برخی منابع ویژه فلسطینی در گفتگو با شبکه خبری «المیادین» اظهار کردند: از زمان آغاز حملات اسرائیل به نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، این شدیدترین و خطرناک‌ترین انزوا، محاصره و گرسنگی دادن است که در استان شمال غزه در حال وقوع است.

این منابع گفتند: رژیم اشغالگر در این عملیات بر نیروهای زرهی سنگین و مهندسی خود متکی است تا با تعداد زیادی از نیروهای ۲ تیپ ۴۰۱ و ۴۶۰ انزوا را اعمال کند.

منابع فلسطینی یاد شده تاکید کردند: ارتش اشغالگر از تجهیزات و ابزارهای نظامی خود به شیوه‌ای متمرکز و شدید برای محاصره و حمله به شمال نوار غزه استفاده می‌کند.

آنها افزودند: در این شرایط شهروندانی که در خانه‌های خود و در پناهگاه‌ها حضور دارند همراه با کودکانشان قحطی و وحشت بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنند.

منابع یاد شده تصریح کردند: رژیم اشغالگر از ابتدای ماه جاری میلادی با استفاده از تمامی تجهیزات نظامی خود ممانعت از انتقال کمک‌ها به شمال غزه را آغاز کرده است.

آنها درباره حمله رژیم صهیونیستی به زیرساخت‌های موجود در نوار غزه گفتند: رژیم اشغالگر بیشتر چاه‌های آب موجود در شمال نوار غزه را بمباران کرد و به سمت هرکسی که تلاش کند به مقدار کمی آب برسد، تیراندازی می‌کند.

منابع مذکور تاکید کردند: رژیم اشغالگر مکان‌هایی را هم که در آنها تلاش‌هایی برای تولید مقدار کمی گازوئیل برای بیمارستان‌ها و نانوایی‌ها انجام می‌شود، بمباران کرد.

در همین رابطه نیروهای اشغالگر به بمباران هوایی، زمینی و دریایی شمال نوار غزه ادامه داده و مانع از انتقال کمک‌های غذایی، آب، دارو و سوخت به این منطقه می‌شود، این رژیم همچنان خانه‌ها را ویران و مناطق مسکونی را به شکل کامل منفجر می‌کند و بیمارستان‌ها را در محاصره خود نگه داشته است.

جنبش حماس در بیانیه‌ای کشتارهای رژیم اشغالگر و جنایات فجیع و مستمر آن در نوار غزه را که آخرین مورد آن کشتار بیت‌ لاهیا بود محکوم و تاکید کرد: سکوت کشورهای عربی و ناتوانی جامعه جهانی این دشمن فاشیست جنایتکار را به ارتکاب جنایات و کشتارهای بیشتر با هدف تخلیه شمال نوار غزه تشویق می‌کند.

حماس در بیانیه خود اعلام کرد «سطح جدید جنایاتی که رژیم اشغالگر در شمال نوار غزه مرتکب می‌شود، همزمان با اعلام طرح موسوم به طرح ژنرال‌ها انجام می‌شود که هدف از آن از بین بردن تمامی نشانه‌های حیات در شمال نوار غزه است.»

جبهه مردمی آزادسازی فلسطین نیز اعلام کرد: رژیم اشغالگر هر روز محله‌هایی را در شمال نوار غزه به شکل کامل همراه با ساکنانشان ویران می‌کند و دولت آمریکا فرمانده واقعی این جنگ است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.