تاکید وزرای خارجه سوریه و اردن بر لزوم توقف فوری حملات به غزه و لبنان

وزرای خارجه سوریه و اردن در دمشق دیدار و بر لزوم اقدام فوری جامعه بین الملل برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان تاکید کردند.

به گزارش خبرآنی، «بسام الصباغ»، وزیر خارجه سوریه و «ایمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن، در دمشق دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه رایزنی کردند.

وزرای خارجه دو کشور بر تشدید تلاش ها و همکاری برای مقابله با خطر مواد مخدر از طریق کمیته مشترک اردن و سوریه برای همکاری در زمینه مبارزه با قاچاق فرامرزی مواد مخدر تاکید کردند.

دو طرف بر سر گفت وگوی مستمر درباره تلاش ها برای تسهیل بازگشت داوطلبانه پناهندگان سوری نیز توافق کردند.

الصفدی تاکید کرد که راه حل مساله پناهندگان، بازگشت آنها به میهنشان است اما جامعه بین الملل باید به پذیرش مسئولیت های خود در قبال انها ادامه دهد.

طرفین بر سر بررسی همه پرونده های دوجانبه از طریق نشست وزرای مرتبط در موعدی که از سوی دو کشور در اسرع وقت تعیین می شود، توافق کردند.

وزرای خارجه سوریه و اردن بر لزوم اقدام فوری جامعه بین الملل برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان و تشدید تنش خطرناک علیه ملت فلسطین در کرانه باختری تاکید کردند.

پیش از این الصفدی در دیدار با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، پیام شفاهی عبدالله دوم، پادشاه اردن درباره مسائل دوجانبه و شماری از مسائل دارای اهمیت مشترک را ابلاغ کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.