رسانه آمریکایی: موشک کم داریم و حریف ایران نیستیم

استقرار سامانه پدافندی تاد در اراضی اشغالی نه‌تنها نشان از ضعف سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی دارد، بلکه نشان می‌دهد ایالات متحده نیز در تامین موشک‌های لازم برای رهگیری موشک‌های ایرانی با مشکل مواجه است.

به گزارش خبرآنی، نشریه آمریکایی در مطلبی با اشاره به کاهش تدریجی توان تسلیحاتی آمریکا در دفاع از رژیم صهیونیستی در برابر ایران و محور مقاومت، هشدار داد که ایران توان موشکی کافی برای شکست‌دادن قدرت پدافندی آمریکا و حمله به رژیم صهیونیستی را دارد.

به گزارش نشنال اینترست، از زمانی که در هفته گذشته ارتش ایالات متحده با ارسال سامانه پدافند موشکی «تاد» به اراضی اشغالی موافقت کرد، کاستی‌ها و محدودیت‌های موجود در سامانه‌های دفاع موشکی رژیم صهیونیستی و ایالات متحده واضح‌تر شده است.

رسانه آمریکایی با طرح این ادعا که آمریکا در ازای ارسال این سامانه از رژیم صهیونیستی قول گرفته که به تاسیسات نفتی و هسته‌ای ایران حمله نکند، گزارش داد موافقت صهیونیست‌ها با استقرار این سلاح‌ها نشان‌دهنده ضعف‌های موجود در سامانه‌های پدافندی آنان است، سامانه‌هایی که در ماه‌های گذشته در دفع حملات موشکی و پهپادی حزب‌الله لبنان و ایران پرنقص ظاهر شده‌اند.

به گزارش نشنال اینترست، این یادآور سامانه پدافند موشکی «اس. ام. ۳» است که ایالات متحده برای دفاع از رژیم صهیونیستی و کشتی‌هایش در دریای سرخ مستقر کرده است.

در این گزارش آمده است: «در صورت تداوم و تشدید درگیری بین اسرائیل و ایران و با کاهش موجودی موشک‌های رهگیر در سامانه تاد و اس‌ام۳، ایالات متحده ممکن است به‌زودی با تصمیم دشواری روبرو شود، زیرا در درگیری‌های احتمالی در دیگر مناطق، به‌ویژه در آسیا، این موشک‌ها حیاتی هستند.»

رژیم صهیونیستی دارای یک سامانه دفاع موشکی چندلایه است که شامل رهگیرهای کوتاه برد، میان‌برد و دوربرد می‌شود.

این رژیم همچنین از سامانه موشکی پاتریوت بهره‌مند است که از ایالات متحده دریافت کرده است.

با این حال، رژیم اشغالگر در حمله اول اکتبر ایران که با حدود ۱۸۰ موشک بالستیک انجام شد، در رهگیری بسیاری از موشک‌ها ناتوان بود و بر اساس اطلاعات غربی، دست‌کم ۳۰ موشک در پایگاه هوایی نواتیم فرود آمدند.

رسانه آمریکایی: موشک کم داریم و حریف ایران نیستیم
آسیب به پایگاه‌های رژیم اشغالگر در حمله ایران در ۱ اکتبر

رژیم صهیونیستی جزئیات انبارهای موشکی خود را منتشر نمی‌کند، اما چند مقام سابق صهیونیست به «فایننشال تایمز» گفتند که رژیم اشغالگر به تعداد کافی موشک رهگیر ندارد.

این موشک‌ها برای دفاع از اروپا در برابر روسیه و دفاع از پایگاه‌های آمریکا در اقیانوس آرام نقش کلیدی دارند و به گزارش رسانه آمریکایی، استقرار سامانه تاد تا حدی از کمبود موشک‌های سامانه اس‌ام۳ در انبارهای تسلیحاتی ایالات متحده ناشی شده است، زیرا نیروهای آمریکایی در منطقه بخش زیادی از تسلیحات پدافندی خود را برای مقابله با حمله ایران در ماه میلادی جاری استفاده کردند.

تعداد دقیق موشک‌های اس‌ام۳ مشخص نیست، اما باور عمومی این است که آمریکا ۵۰۰ موشک از این نوع ساخته و توان تولید سالانه تنها ۱۲ موشک دیگر از این نوع را دارد.

در درگیری‌های اخیر و در آزمایش‌ها تسلیحاتی، حدود ۱۰۰ موشک مصرف شده و ایالات متحده در حال حاضر تنها ۴۰۰ موشک اس‌ام ۳ دارد که بخشی از آن نیز در خاک لهستان و رومانی مستقر است.

به گزارش نشنال اینترست، سامانه‌های پدافند هوایی آمریکا از نظر تعداد محدودیت دارند و این در حالی است که در سال ۲۰۲۳، ژنرال «فرانک مک‌کنزی» فرمانده سابق سنتکام مدعی شد ایران دارای بیش از ۳۰۰۰ موشک بالستیک است که در غرب آسیا بی‌همتاست.

در این گزارش با اشاره به اینکه آمریکا نمی‌تواند تمام ذخایر موشکی خود برای این سامانه‌ها را در غرب آسیا و برای دفاع از رژیم صهیونیستی مصرف کند، آمده است: «در یک درگیری که ایالات متحده قرار باشد از اسرائیل دفاع کند، تعداد موشک‌های ایران به‌وضوح برای شکست‌دادن سامانه‌های رهگیری آمریکایی کافی است.»

رسانه آمریکایی اذعان کرد که اگر ایالات متحده تنش‌های خود و متحدانش را با ایران کاهش ندهد، به‌زودی ناچار خواهد شد بین دفاع از نیروهای خود در برابر چین و دفاع از رژیم صهیونیستی در برابر ایران، یکی را انتخاب کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.