حمیمیم: جبهه النصره قصد دارد عملیاتی را با استفاده از مواد سمی در ادلب انجام دهد

معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) اعلام کرد که گروه تروریستی «هیئت تحریر الشام» و «کلاه سفیدها» قصد دارند با استفاده از مواد سمی در استان ادلب، اقدامات تحریک‌آمیز در سوریه انجام دهند.

به گزارش خبرآنی، «اولگ ایگناسیوک» معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) هشدار داد که این مرکز اطلاعاتی درخصوص آمادگی جبهه النصره برای انجام اقدامات تحریک‌آمیز با استفاده از مواد سمی دریافت کرده است.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، وی در ادامه تصریح کرد: طبق اطلاعات به دست آمده، تروریست‌ها قصد دارند به همراه اعضای سازمان «کلاه سفیدها» در جنوب منطقه کاهش تنش ادلب یک عملیات با استفاده از مواد سمی در مناطق مملو از جمعیت انجام دهند و می‌خواهند نیروهای دولتی سوریه را به آن متهم کنند.

ایگناسیوک همچنین گفت، جنگنده‌های موسوم به ائتلاف بین‌المللی ضد تروریسم به نقض حریم هوایی سوریه ادامه داده و طی ۲۴ ساعت اخیر پهپادهای آن بدون هماهنگی با طرف روسیه به پرواز درآمدند.

۱۶ مورد نقض حریم هوایی در منطقه التنف ثبت شده است.

ایگناسیوک در پایان اظهار کرد، این ائتلاف با چنین اقداماتی همچنان به ایجاد خطرات حوادث هوایی و همچنین وخامت اوضاع در حریم هوایی سوریه ادامه می‌دهد.

پیشتر خبرنگار المیادین اعلام کرده بود جنگنده‌های روسیه و سوریه حملاتی را علیه پایگاه‌های تحریرالشام در حومه ادلب و لاذقیه انجام دادند.

به گفته این خبرنگار این حملات پایگاه‌های آموزشی و انبارها و تونلی در زیرزمین در اطراف شهرک «بنین» در جبل الزاویه را هدف قرار داد.

پیش از این «اولگ اگناسیوک» نایب رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) اعلام کرده بود: نیروی هوایی روسیه حملات دقیقی را علیه پایگاه‌های گروه‌های مسلح غیرقانونی در منطقه کاهش تنش ادلب انجام داد. در نتیجه این حملات سه مرکز آموزشی تروریست‌ها و یک انبار و ۲ کارگاه ساخت پهپاد منهدم شد.

منطقه کاهش تنش ادلب که شامل استان ادلب و بخش‌هایی از استان‌های حلب، حماة و لاذقیه است آخرین مقر تروریست‌های تحریرالشام در سوریه است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.