توسعه صنعت بسته‌بندی با ارتقای کیفیت فیلم‌های پلیمری

تمامی آزمون‌های کیفی و پژوهشی فیلم‌های پلیمری مورد استفاده در صنایع بسته‌بندی از سوی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه تولید فیلم‌های بسته‌بندی پلیمری ارائه می‌شود.

به گزارش خبرآنی، محمود چرمچیان، معاون مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره این مجموعه توضیح داد: شرکت ما در زمینه تولید فیلم‌های بسته‌بندی پلیمری از جمله BOPP فعالیت می‌کند. مجموعه آزمایشگاه‌های این شرکت شامل آزمایشگاه فیلم و آزمایشگاه مواد پلیمری از سال ۱۳۹۸ تا اکنون در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اشتغال تخصصی نیروی انسانی در این مجموعه فناوری و آزمایشگاهی، اظهار کرد: به طور مستقیم بالغ بر ۲۴ نفر پرسنل متخصص در سه شیفت کاری در مجموعه آزمایشگاهی این شرکت مشغول به فعالیت هستند.

این فعال فناور درباره محوریت فعالیت‌های آزمایشگاهی این شرکت گفت: تمامی آزمون‌های کیفی و پژوهشی فیلم‌های پلیمری مورد مصرف در صنایع بسته‌بندی در حوزه کاری این آزمایشگاه قرار دارد. این آزمون‌ها شامل سنجش خواص مکانیکی، نوری، فیزیکی و شیمیایی محصولات یاد شده است. همچنین آزمون‌های کنترل کیفی عمومی مواد اولیه پلیمری در این مجموعه آزمایشگاهی قابل انجام است.

وی درباره تجهیزات آزمایشگاهی مستقر در این مجموعه، گفت: دستگاه‌های تست خواص نوری با قابلیت اندازه‌گیری براقیت، عبور نور، کدری و دانسیته نوری انواع فیلم و ورق بخشی از این تجهیزات هستند. همچنین تجهیزات اندازه‌گیری خواص فیزیکی سطوح نظیر ضریب اصطکاک جنبشی و ایستایی، دوخت پذیری حرارتی و کشش سطحی، تجهیزات اندازه‌گیری خواص مکانیکی شامل کشش و مقاومت پارگی، تجهیزات آنالیز مواد پلیمری نظیر سنجش مواد فرار، شاخص مذاب و درصد فیلر از این تجهیزات به شمار می‌رود.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، مدیر این مجموعه فناور و تحقیقاتی بیان کرد: فرآیندهای مرتبط با پذیرش، دریافت نمونه و پاسخ دهی بر مبنای الزامات استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ انجام می‌شود. این مجموعه آزمایشگاهی در تمام ایام هفته حتی روزهای تعطیل به صورت ۲۴ ساعته فعال است و خدمات خود را در حوزه فیلم‌های پلیمری ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.