مدیریت بازار محصولات کشاورزی با رصد لحظه‌ای سامانه‌های هوشمند

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی رصد محصولات کشاورزی در مرحله کاشت، داشت و برداشت را مقدمه اتخاذ تصمیمات درست مدیریتی برای کنترل بازار و پیشگیری از زیان کشاورزان و اتلاف محصول عنوان کرد.

به گزارش خبرآنی، حجت‌السلام والمسلمین سیدحسن ربانی در شورای مدیران حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی که به میزبانی رصدخانه کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: آمار و اطلاعات درست در زمینه‌ کشاورزی، مدیریت عرضه و تقاضا را بهبود می‌بخشد و در بسیاری موارد از اتلاف محصول کشاورزان جلوگیری می‌شود.

وی افزود: رکن اصلی امنیت غذایی پایدار به واسطه‌ اطلاعات و آماری است که معاونت‌های تخصصی و استان‌ها اعلام می‌کند و آمار متقن، تصمیمات واقعی را به دنبال دارد و از دل تصمیمات درست، مدیریت صحیح و بازار متعادل به دست می‌آید.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی بر تکمیل همه سامانه‌های هوشمند رصد و پایش تاکید کرد و گفت: با بکارگیری دیگر سامانه‌ها بیشتر بخش‌های کشاورزی تحت نظارت قرار می‌گیرد و در این میان اطلاعات جدیدی برای نحوه و میزان تولید در پهنه کشور فراهم می‌شود.

رئیس مرکز آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی نیز در ابتدای جلسه اظهار کرد: با وجود آمار و اطلاعات، مدیران و برنامه‌ریزان بازار نباید دغدغه‌ای داشته باشند چون به راحتی می‌توانند شرایط را مدیریت کنند.

حسین آهنی افزود: ۹۰ درصد از سامانه طیور صحیح و درست است و تا آخر اسفند به دیگر سامانه‌های کشور وصل می‌شویم تا صحت اطلاعات به ۱۰۰ برسد.

وی تصریح کرد: ۷۸ درصد وزارت جهادکشاورزی در حوزه تولیدات گیاهی و عوامل وابسته به آن است.

رئیس مرکز پایش و مدیریت هوشمند کشاورزی در ادامه با اشاره به آمار تولیدات گیاهی گفت: اگر آمار در تولیدات گیاهی صحیح و دقیق نباشد، بحث واردات و صادرات دچار مشکل می‌شود.

بنا بر اعلام وزارت جهاد کشاورزی آهنی تصریح کرد: سامانه‌های پایش از مولفه‌های مدیریت هوشمند در دنیای امروز هستند و کشورمان برای رسیدن به بهره‌وری و مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی، مرکز ملی رصد کشاورزی را تجهیز می‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.