اولین دوره رقابت‌های «المپیک فناوری» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرآنی، اولین دوره رقابت های المپیک فناوری با شعار «المپیک فناوری، رقابتی برای تعالی» در تاریخ یکم آبان ماه تا ۷ آبان ماه ۱۴۰۳ در محل پارک فناوری پردیس برگزار می شود.

المپیک فناوری، بستری برای شناسایی استعدادهای برتر فناوری در کشور است که ترویج رقابت در حوزه های فناوری، شناسایی و معرفی استعدادهای برتر در حوزه های برگزاری المپیک و معرفی این استعدادها به شرکت های فناور و دانش بنیان از اهداف برگزاری این رویداد است.

بخش‌های رقابتی، بوت کمپ‌های تخصصی، ایستگاه کار و اشتغال و استیج‌های تخصصی از بخش های اصلی المپیک فناوری ۱۴۰۳ به شمار می رود.

این رویداد در بخش رقابتی در ۶ رشته اصلی شامل هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، امنیت سایبری، رباتیک، ربات های جنگجو و پهپاد برگزار می‌شود. هر کدام از این حوزه های اصلی از چندین لیگ مختلف تشکیل شده تا حیطه‌های مختلف تخصصی را در هر حوزه پوشش دهد.

بر این اساس، رقابت‌های برنامه‌نویسی شامل: لیگ‌های الگوریتم، JAVA، PHP و Front-end، رقابت‌های هوش مصنوعی شامل: لیگ‌های پردازش متن، پردازش داده و پردازش تصویر و رقابت‌های رباتیک شامل: لیگ خودروهای خودران، ربات‌های ورزشی، ربات‌های امدادگر، ربات‌های جنگنده، ربات‌های پرنده می باشد.

همچنین رقابت‌های پهپادی شامل: لیگ پرنده‌های سرعتی، لیگ پرنده‌های فضای بسته و رقابت‌های امنیت سایبری: لیگ Red Team و Blue Team، لیگ CTF برنامه ریزی شده است. ربات های جنگجو نیز در سه لیگ سبک‌وزن، سنگین‌وزن و دانش‌آموزی به رقابت می پردازند. قوانین هر یک از لیگ‌ها مطابق با قوانین جهانی در آن حوزه فنی است و برای داوری از افراد خبره و اساتید دانشگاه دعوت به عمل آمده است.

برنامه‌های رقابتی از روز سه شنبه مورخ یکم آبان ماه تا دوشنبه ۷ آبان ماه هر روز ساعت ۹ تا ۱۹ در پارک فناوری پردیس برگزار می شود.

مراسم افتتاحیه این رویداد سه شنبه مورخ یکم آبان ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در محل سالن آمفی تئاتر ساختمان تجاری سازی و فن بازار پارک فناوری پردیس برگزار می شود.

همچنین مراسم اختتامیه رویداد نیز دوشنبه مورخ ۷ آبان ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در محل سالن چندمنظوره پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.