تعریف ۱۴ مگاپروژه برق برای عبور از پیک تابستان ۱۴۰۴ در اهواز

خبرآنی/خوزستان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز از تعریف ۱۴ مگاپروژه وزارت نیرو برای عبور از تابستان ۱۴۰۴ در این شهر خبرداد.

محمد فراتی در گفت و گو با خبرآنی اظهار کرد: دستورالعمل ۱۴مگاپروژه برق اهواز، تکالیفی را در راستای جلب رضایت شهروندان برای ما تعیین کرده است و در این راستا امروز ۲۹ مهرماه اولین جلسه هماهنگی‌ برای این پروژه‌ها برگزار و کارگروه‌های مختلفی براساس بندهای تعریف‌شده تشکیل شد.

وی با بیان اینکه تامین برق مطمئن و پایدار در کلانشهر اهواز با توجه شرایط ویژه گرمای شدید هوا از درجه اهمیت به سزایی برای ما برخوردار است، افزود: این پروژه‌ها به منظور عبور از ناترازی تولید و مصرف برای گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۴ است.

فراتی با اشاره به افزایش بی‌رویه مصرف و فاصله آن با تولید نیروگاه‌ها عنوان کرد: نیاز است برنامه‌ریزی فنی و تخصصی برای اجرای پروژه‌های مرتبط با شرکت‌های توزیع داشته باشیم و امیدواریم با اجرایی کردن کارگروه‌ها و تعیین مجریان تخصصی در هر بخش شرایط را برای گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۴ تسهیل کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز بیان کرد: اهواز دومین کلانشهر مصرف‌کننده برق کشور است و این موضوع مسئولیت ما را در رفع ناترازی میان تولید، توزیع و مصرف حساس‌تر و سخت‌تر خواهد کرد.

وی یادآور شد: ادارات طبق ماده ۵ قانون خدمات کشوری به میزان ۲۰ درصد و صنایع نیز طبق ماده ۱۶ قانون جهش تولید موظف به تامین ۵ درصد برق مصرفی خود از طریق احداث نیروگاه خورشیدی هستند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.