مشکلات سر راه طرح زراعت چوب باید برداشته شود

خبرآنی/خوزستان استاندار خوزستان گفت: زراعت اکالیپتوس یک ثروت جدید است، بنابراین باید صفر تا صد مقررات این ثروت شفاف‌سازی شود تا همه از مزایای آن استفاده کنند.

علی اکبر حسینی محراب در نشست زراعت چوب که امروز ۲۹ مهرماه در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای افزایش آگاهی مردم درباره طرح زراعت چوب، اظهار کرد: توجیه و افزایش آگاهی مردم، دانش‌آموختگان کشاورزی و برخی شرکت‌های فعال در این حوزه قابل تقدیر است. طبیعتا سبز شدن استان منجر به افزایش حاصلخیزی، توجه بیشتر به استان و ثبات و پایداری مردم و نخبگان می‌شود. باید کاری کنیم که بقیه به استان خوزستان مهاجرت کنند.

به گزارش خبرآنی، وی با اشاره به وجود صنایع، گرمای هوا، آلودگی هوا و ریزگردها، ادامه داد: باید کاری کرد که آلودگی از استان رخت بندد و از بین برود. صنعتی بودن خوزستان، در پیشانی استان خورده است. متاسفانه صنایع بالادستی فولاد، پتروشیمی و... در استان شکل گرفت اما با وجود اقدامات انجام‌شده صنایع پایین دست شکل نگرفتند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: زراعت چوب می‌تواند بر بهبود وضعیت آب و هوا، سلامت مردم و ... تاثیرگذار باشد. زراعت چوب مزیت ایجاد می‌کند، بنابراین باید مشکلات بر سر راه این طرح برداشته شود. در این طرح، تنها بر کشت اکالیپتوس اصرار نداریم، بلکه تحقیقات درباره دیگر درختان در مراکز کشاورزی و دانشگاهی انجام شده است. محیط زیست، جهاد کشاورزی و دانشگاه‌ها باید کاری کنند که استان را از وضعیت فعلی نجات دهند. 

حسینی محراب با اشاره به ضرورت شفاف‌سازی طرح زراعت چوب، عنوان کرد: باید میز مشترکی تشکیل داد و آیین نامه‌ای تدوین کرد تا جزئیات طرح زراعت چوب برای کارکنان منابع طبیعی شفاف باشد. باید شرایط زراعت چوب برای مردم شفاف باشد.

 انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.