روایت سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی از وضعیت بیمارستان‌های شمال غزه

در پی تداوم محاصره شمال نوار غزه برای شانزدهمین روز متوالی، سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی از وضعیت فاجعه‌بار بیمارستان‌های این منطقه به دلیل محاصره و جلوگیری از رسیدن سوخت به آنها خبر داد.

به گزارش خبرآنی، دکتر «خلیل الدقران» سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی در شهر «دیرالبلح» واقع در شمال نوار غزه در این باره گفت: در میان شهدا تعداد زیادی کودک و زن وجود دارند و مجروحان زیادی روزانه به بیمارستان‌های شمال نوار غزه منتقل می‌شوند.

وی در گفت‌وگو با شبکه یمنی «المسیره» اعلام کرد: دشمن از ورود سوخت به بیمارستان‌ها جلوگیری می‌کند و آنها را محاصره کرده است و هیچ جای امنی در نوار غزه برای انتقال مجروحان به آن وجود ندارد.

الدقران افزود: ما از صلیب سرخ و سازمان‌های بین‌المللی خواستیم که از کادر پزشکی و بیماران محافظت کنند؛ چراکه در معرض هدف قرار گرفتن توسط دشمن هستند. دشمن اسرائیلی مرتکب جنایات زیادی می‌شود، از جمله این تخلفات قطع اینترنت با هدف قطع ارتباط میان آمبولانس‌ها و تیم‌های پزشکی است.

وی ادامه داد: دشمن هر روز آمبولانس‌ها را در شمال نوار غزه هدف قرار می‌دهد. دشمن بارها بیمارستان‌های منطقه را هدف قرار داده و از رسیدن غذا، دارو و سوخت به آنها جلوگیری می‌کند و در سایه این اقدامات وضعیت بسیار خطرناک است.

الدقران همچنین اضافه کرد: هدف تلاش دشمن صهیونیستی باری تنگ‌تر کردن حلقه محاصره بر بیمارستان‌های شمال نوار غزه، افزایش درد و رنج مجروحان است.

ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با ارتکاب جنایت هولناک در مناطق مختلف نوار غزه به تشدید عملیات نظامی خود در شمال این باریکه ادامه می‌دهد و بیش از ۲ هفته است که با اجرای طرحی که به «طرح ژنرال‌ها» معروف شده، مناطق مختلف شمال نوار غزه در محاصره هستند.

در همین راستا، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد رژیم صهیونیستی از کوچ اجباری و گرسنگی به عنوان سلاح جنگی در نوار غزه استفاده می‌کند.

پیش از این نیز «جویس مسویا» دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و سرپرست هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری این سازمان در اظهاراتی وضعیت شمال نوار غزه را «وحشتناک» توصیف کرده و خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه و تبعیت این رژیم از دستورات موقت دادگاه لاهه شده بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.