آنروا: ۲۰ هزار نفر از جبالیا آواره شده‌اند/اکنون زمان خروج از آشوب و نابودی است

کمیسر کل آنروا از آوارگی اجباری حدود ۲۰ هزار فلسطینی از «جبالیا» در شمال نوار غزه در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی خبر داد و تاکید کرد که اکنون زمان خروج از آشوب و نابودی و زمان سرمایه‌گذاری در صلح است.

به گزارش خبرآنی، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در اظهاراتی در این باره اعلام کرد: حدود ۲۰ هزار نفر روز جمعه مجبور به فرار از اردوگاه جبالیا شدند. آنها در جستجوی امنیت در سایه تداوم جنگ نسل‌کشی اسرائیل در این اردوگاه به مدت بیش از ۲ هفته هستند.

وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» گفت ارتباطات و اینترنت در شهر غزه و شمال نوار غزه به صورت گسترده دچار قطعی شده است. مردم همه چیز از جمله غذا، آب، پتو، تشک و هر چیزی را که اساسی است، از دست داده‌اند.

لازارینی با اشاره به اینکه گزارش‌هایی مبنی بر کمبود شدید سوخت و تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های باقی‌مانده در شمال نوار غزه وجود دارد، خاطرنشان کرد: کمبود سوخت بر دسترسی به آب نیز تأثیر می‌گذارد. ده‌ها کامیون بارگیری شده با آرد در این هفته اجازه ورود به شهر غزه را پیدا کردند، که این مقدار ناکافی است.

وی ادامه داد: تنها چند نانوایی در شهر غزه قادر به افزایش تولید نان برای توزیع بین مردم در پناهگاه‌های آنروا هستند. همچنین اختلالات ارتباطی و اینترنتی گسترده در سراسر شهر غزه و شمال گزارش شده است.

آنروا: ۲۰ هزار نفر از جبالیا آواره شده‌اند/اکنون زمان خروج از آشوب و نابودی است
شمال غزه 

کمیسر کل آنروا افزود: اکنون زمان پایان جنگ و نشان دادن اراده سیاسی فرا رسیده است. اکنون زمان آزادی اسرا، زمان مهلت دادن به مردمی است که عزیزانشان را از دست داده، آواره شدند و اندوهگین هستند. و اکنون زمان افزایش جریان کمک و بی‌وقفه کردن آن است. اکنون زمان خروج از آشوب و نابودی است. اکنون زمان سرمایه‌گذاری در صلح است.

پیش از این نیز «جویس مسویا» دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و سرپرست هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری این سازمان در اظهاراتی وضعیت شمال نوار غزه را «وحشتناک» توصیف کرده و خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه و تبعیت این رژیم از دستورات موقت دادگاه لاهه شه بود.

ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با ارتکاب جنایت هولناک در مناطق مختلف نوار غزه به تشدید عملیات نظامی خود در شمال این باریکه ادامه می‌دهد و بیش از ۲ هفته است که با اجرای طرحی که به «طرح ژنرال‌ها» معروف شده، مناطق مختلف شمال نوار غزه در محاصره هستند. در همین راستا، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد رژیم صهیونیستی از کوچ اجباری و گرسنگی به عنوان سلاح جنگی در نوار غزه استفاده می‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.