پیشنهاد تغییر نام خیابان "مهستان" به خیابان "جزایر ایرانی"

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، سوده نجفی؛ عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران، در دویست و هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر با تسلیت شهادت یحیی السنوار به بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که در روزهای اخیر، علاوه بر تنش‌های موجود در منطقه، قابل توجه بود، بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در خصوص مالکیت جزایر سه‌گانه ایرانی است. این ادعا بی‌اساس بار دیگر از سوی کشورهای عربی تکرار شده است.

وی تصریح کرد: کشورهای عربی در سال‌های اخیر این موضوع را بارها درباره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی بدون در نظر گرفتن اسناد تاریخی و حقوق بین‌الملل مطرح کرده‌اند و این اولین بار نیست که ما شاهد ادعاهای پوچ درباره جزایر سه‌گانه ایرانی، که پاره تن ایران و بخش جدایی‌ناپذیر هستند، هستیم.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تلاش می‌کنند از شرایط خاص و تنش‌های موجود در منطقه نهایت استفاده را ببرند و با یارگیری و متحد کردن سایر کشورها، اجماعی در خصوص جزایر سه‌گانه ایرانی ایجاد کرده و نسبت به مالکیت این جزایر فضاسازی کنند.

سوده نجفی با محکومیت این بیانیه تأکید کرد: در راستای دیپلماسی عمومی و پاسخ قاطع به این‌گونه ادعاهای پوچ و بی‌اساس نسبت به تمامیت ارضی کشور، که در سال‌های اخیر بارها از سوی برخی کشورهای نوظهور خلیج فارس مطرح شده است و قدمتشان از قدمت درختان خیابان ولیعصر تهران کمتر است، طرح دو فوریتی تغییر نام خیابان مهستان واقع در خیابان ایران‌زمین، که سفارت امارات متحده عربی در آن قرار دارد، به خیابان جزایر ایرانی را تقدیم رئیس و اعضای محترم شورای شهر تهران می‌کنم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.