بیش از ۷۰ شهید و ده‌ها زخمی درنتیجه کشتار صهیونیست‌ها در بیت لاهیا / فتح و حماس محکوم کردند

جنگ غزه در بحبوحه تداوم کشتارهای اشغالگران صهیونیست‌ و ادامه محاصره مناطق شمال نوار غزه، در حالی وارد سیصد و هشتادمین روز خود شده است که نیروهای رژیم اشغالگر کشتار خونینی را شنبه شب در منطقه «بیت لاهیا» در شمال این باریکه مرتکب شده و درنتیجه بمباران چندین منزل متعلق به فلسطینیان، بیش از هفتاد و سه تن شهید شدند.

به گزارش خبرآنی، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی کشتار جدید و شنیعی در بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه مرتکب شده است.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، منابع پزشکی اعلام کردند که درجریان حملات رژیم صهیونیستی به منطقه بیت لاهیا در شمال نوار غزه حدود ۷۳ تن شهید و ده‌ها تن زخمی و مفقود شدند.

از سوی دیگر، منابع محلی اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ساختمان‌های مسکونی در منطقه بیت لاهیا را بمباران کردند و شماری از منازل کاملا تخریب شدند و همچنان جست‌وجوی شماری از مفقودین در زیر آوارهای منازل تخریب شده ادامه دارد.

در همین راستا، سازمان دفاع مدنی اعلام کرد که تعداد زیادی از شهدا و مجروحان درنتیجه حملات اشغالگران به مناطق مسکونی بیرون کشیده شده‌اند و چندین تن همچنان زیر آوارها هستند.

در حالی که بیش از ۲ هفته است که محاصره شمال غزه ادامه دارد، ارتش اشغالگر حملات هوایی و زمینی به مناطق شمالی نوار غزه به ویژه در اردوگاه جبالیا را که عملیات نظامی در آن متمرکز است، گسترده‌تر کرده است. روز جمعه ارتش اشغالگر «تیپ گفعاتی» را برای پیوستن به لشکر «۱۶۲» واقع در منطقه عملیاتی در جبالیا تحت فشار قرار داد که حکایت از قصد آن برای گسترش عملیات دارد.

در همین راستا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به این جنایت جدید رژیم صهیونیستی اعلام کرد اشغالگران اسرائیلی در تازه‌ترین بمباران شنیع و کورکورانه، کشتار وحشیانه دیگری را در حق آوارگان فلسیطینی مرتکب شدند و یک منطقه مسکونی مملو از آوارگان در بیت لاهیا در شمال غزه را هدف قرار دادند که در ارزیابی اولیه ده‌ها نفر شهید و زخمی شدند.

این جنبش تاکید کرد اشغالگران صهیونیست در قتل‌عام‌ها و جنایاتی که شبانه‌روز مرتکب می‌شوند، با زمان مسابقه می‌دهند.

جنبش حماس همچنین اعلام کرد سکوت کشورهای عربی و عجز و ناتوانی سازمان‌های بین‌المللی این دشمن فاشیست و جنایتکار را به ارتکاب جنایت‌ها و کشتارهای بیشتر در شمال نوار غزه وتخلی ساکنان آن ترغیب کرده است.

جنبش حماس از کشورهای عربی و اسلامی، سازمان ملل و طرف‌های بین‌المللی ذی‌ربط خواست تا اقدام موثر و کارآمدی را برای توقف این هولوکاست مرتکب شده توسط نئونازی‌های صهیونیست که پیامدهای بزرگی بر امنیت و صلح منطقه خواهد داشت، اتخاذ کنند.

این جنبش همچنین از ملت‌های عربی و امت اسلامی و نیز آزادگان جهان خواست تا بر سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی فشار بیشتری وارد کنند تا از چارچوب صرفاً محکومیت‌ها فراتر رفته و مسؤولیت خود را در توقف این هولوکاست برعهده بگیرند.

از سوی دیگر، جنبش فتح نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سکوت بین‌المللی و عدم اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف جنایات خود در غزه امری شرم‌آور و شک‌برانگیز است؛ گویی که جهان آن را پذیرفته است و بدون بازدارندگی و اتخاذ اقدام جدی، ریختن خون فلسطینیان تسهیل می‌یابد.

از سوی دیگر، مسؤول بیمارستان‌های میدانی در غزه خاطرنشان کرد که اشغالگران عامدانه مانع ورود داروها می‌شوند تا درد و رنج بیماران در نوار غزه تشدید یابد.

وی همچنین اظهار کرد، اشغالگران علیه خانواده‌های فلسطینی در شمال نوار غزه از سیاست گرسنگی دادن استفاده می‌کنند.

مسؤول بیمارستان‌های میدانی در غزه همچنین تصریح کرد: ما نمی‌دانیم که فردا چگونه کمپین واکسیناسیون فلج اطفال را در شمال نوار غزه اجرا خواهیم کرد.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۴۰ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند.

در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صدها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می‌شود، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.