خطر سابر ژاپن بیخ گوش ایران!

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی، تیم سابر ایران پس از پایان المپیک باید آبان ماه در نخستین رقابت فصل جدید خود یعنی جام جهانی الجزایر شرکت کند. نکته مهمی که باید در کنار سایر موارد مورد توجه قرار گیرد، ابتدا حفظ و سپس ارتقای  رنکینگ تیم سابر ایران است که قطعا در بازی‌های آسیایی و بیش از آن در کسب سهمیه المپیک آینده اهمیت زیادی دارد.

در حال حاضر تیم سابر ایران با 230 امتیاز در رده ششم  جهان ایتاده و تیم‌‌هایی مثل ایتالیا با امتیاز 226، کانادا (202) رومانی (176) ، آلمان (164) ، ژاپن (138) و چین (119) در تعقیب  ایران هستند. در این بین ژاپن بیش از سایر کشورها می‌تواند جایگاه ایران را تهدید کند چرا که در چند سال اخیر این تیم پیشرفت چشمگیری داشته و در چند رقابت حساس توانسته ایران را شکست دهد. ژاپن در صورت نداشتن برنامه‌ای جدی و غفلت ایران می‌تواند تا المپیک 2028 لس‌آنجلس جایگاه ایران را از آن خود کند.

طبق قوانین فدراسیون جهانی 4 تیم اول رنکینگ جهانی راهی المپیک می‌شوند و بعد از آن اولین تیم هر قاره در رنکینگ، 4 سهمیه دیگر را کسب می‌کند. ایران در ادوار اخیر به عنوان نخستین تیم قاره در رنکینگ جهانی سهمیه المپیک را کسب کرده و از همین رو حفظ رنکینگ برای سابر اهمیت زیادی دارد‌ اما زنگ خطر در مورد این جایگاه با پیشرفت و رشد ژاپن به صدا در آمده و لازم است تدابیر لازم اندیشیده شود.

در روزهایی که سابر ایران نه اردو دارد و نه سرمربی، ژاپن خود را برای مسابقات الجزایر آماده کرده و با توجه به فاصله کمی که با ایران دارد می‌تواند در صورت ناکامی ایران، جایگاه سابر کشورمان را تسخیر کند‌. اگر فدراسیون شمشیربازی برنامه‌ای برای تیم سابر نداشته باشد، زحمات سال‌های گذشته  بر باد می‌رود.

شمشیربازی ایران در این سال‌ها نتایج درخور توجهی در اپه و فلوره کسب نکرده و تنها به سابر دل خوش کرده اما در سابر هم شرایط خوب نیست و عملا  فصل بدنسازی برای این رشته از دست رفته است.

رقابت‌های سابر در فصل جدید پشت سر هم برگزار می‌شود و تا رقابت‌های قهرمانی جهان و قهرمانی آسیای سال بعد فرصتی باقی نمانده است.  اگر سابر به دنبال تکرار مدال طلای پاکدامن در سال گذشته و همچنین از پیش رو برداشتن رقبایی مانند کره جنوبی و همچنین ژاپن است، باید هر چه سریع‌تر با معرفی کادر فنی کار خود را آغاز کند.

پشتوانه‌سازی، باز کردن درهای تیم ملی برای حضور چهره‌های جدید، عدم پافشاری بر حضور برخی نفرات بدون کارنامه قوی و از همه مهم‌تر تعیین تکلیف و معرفی کادرفنی مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد. 

اولین مسابقه تیم سابر اواسط آبان است و این تیم با یک اردو، فرصت بدنسازی را از دست داده و هر کسی که سرمربی تیم باشد، تا مسابقات بعدی که بهمن ماه 1403 در بلغارستان انجام می‌شود نمی‌تواند تیم را به آمادگی لازم برساند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

ایران

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.