یادداشت| پاسخ مشروع به صدراعظم نامشروع!

گروه سیاسی ‌پایگاه خبری خبرآنی- گزافه‌گویی‌های اخیر اولاف شولتس صدراعظم آلمان علیه جمهوری اسلامی ایران و عملیات وعده صادق 2، بار دیگر فقدان عقلانیت حداقلی و درایت عمیق در دولت ائتلافی کنونی این کشور اروپایی را به اثبات رسانده است. در جریان اغتشاشات سال 1401 نیز دولت آلمان با توهم سقوط نظام جمهوری اسلامی ایران و گفتمان مقدس انقلاب اسلامی، تبدیل به یکی از اصلی‌ترین گردانندگان صحنه اغتشاشات در داخل و خارج از کشورمان شد.

صدراعظم سوسیال دموکرات آلمان که رکورد عدم محبوبیت عمومی وی در کشورش به واسطه حمایت از صهیونیست‌ها و عدم تمرکز بر بحران‌های اقتصادی و داخلی آلمان به نقطه اوج خود رسیده، اکنون ایران را درخصوص "بازی با آتش" تهدید می‌کند!

از دید اولاف شولتس، دفاع از کودکان و زنان مظلومی که هر روزه با پیشرفته‌ترین تسلیحات و بمب‌هایی که آلمان و دیگر کشورهای حامی تروریسم در اختیار تل‌آویو قرار می‌دهند، جان می‌سپارند مصداق تروریسم و در مقابل، رژیم تا دندان مسلح و متوحشی که مشغول نسل‌کشی بی‌حد و حصر در منطقه غرب آسیاست، مصداق مظلوم و قربانی ترور است!

این روایتگری مشمئزکننده ژرمن‌ها حتی از سوی شهروندان این کشور اروپایی نیز به چالش کشیده شده و منتج به برپایی تجمعات اعتراضی و گسترده‌ای از برلین و کلن تا فرانکفورت و مونیخ شده است. حتی جرم‌انگاری این تجمعات و اعتراضات از سوی دولت آلمان نیز نتوانسته مانع از گسترش آن‌ها شود.

در ذهن نه چندان پیچیده و بسیار ساده صدراعظم آلمان، کشتار کودکان و زنان بی‌پناه مترادف با دفاع مشروع و دفاع از حریم سرزمینی و منطقه‌ای، مصداق بازی با آتش است! قطعاً آتشی که اولاف شولتس از آن سخن می‌گوید، قبل از هر چیزی دامان او و دولتش را گرفته و به زودی، آثار و تبعات سخت ناشی از بازی برلین در زمین تل‌آویو، اثبات‌کننده همین ادعا خواهد بود.

این نخستین‌بار نیست که شاهد سینه سپر کردن شولتس در دفاع از جنایات صهیونیست‌ها هستیم. چندی پیش نیز نسل‌کشی گسترده ساکنان غزه را مصداق دفاع مشروع صهیونیست‌ها از خود خوانده و مدعی شده بود که برلین، اساساً این اقدامات را مصداق جنایت جنگی از سوی تل‌آویو تلقی نمی‌کند! این مواضع وقیحانه صدراعظم آلمان در حالی بیان می‌شود که جمهوری اسلامی ایران 10 مهر (اول اکتبر) طی عملیات «وعده صادق 2» به اقدامات متجاوزانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور و به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس در تهران که از سوی ایران نقض حاکمیت ملی ایران و تروریسم برون‌مرزی تلقی شده بود،‌ ترور و به شهادت رساندن «سید حسن نصرالله» دبیرکل پیشین حزب‌الله لبنان و سردار «عباس نیلفروشان» مشاور ارشد نظامی ایران در لبنان طی حملات به جنوب این کشور، پاسخ داد.

صورت مسئله مشخص است: در صورت هرگونه اقدام متجاوزانه دیگری از سوی رژیم صهیونیستی و متحدان آن علیه ایران، زیرساخت‌های این رژیم و منافع متحدانش در منطقه هدف مشروع حملات نظامی ایران قرار خواهد گرفت و حمایت از صهیونیست‌ها در تقابل با کشورمان، بازیگرانی مانند برلین را نیز به شریک شکست و خسران تل‌آویو تبدیل می‌کند.

ایران این اقدام مشروع نظامی را مطابق بند 51 منشور سازمان ملل و در راستای دفاع از منافع ملی خود دانسته و در صورت حماقت صهیونیست‌ها، مجدداً حق این اقدام را برای خود قائل بوده و قطعاً آن را عملیاتی خواهد ساخت. ضجه‌ها و مواضع مهره‌های بی‌اراده بازی نتانیاهو از جمله اولاف شولتس اهمیتی در تحقق این عزم و قدرت ایران اسلامی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.