مقیمی: توسعه همکاری‌های صنعتی با آفریقا با جدیت دنبال می‌شود

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: در راستای سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران، توسعه همکاری‌های صنعتی با کشورهای آفریقایی با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرآنی، به نقل از وزارت صمت؛ فرشاد مقیمی در پنجمین نشست مشترک اقتصادی ایران و تانزانیا با اشاره به اینکه توسعه همکاری‌های صنعتی با قاره آفریقا جزو برنامه‌های اصلی وزارت صمت به‌شمار می‌رود، افزود: با توجه به نیاز صنایع تانزانیا به زیرساخت‌های صنعتی، همکاری در این حوزه‌ها با بخش دولتی و خصوصی این کشور ضروری است.

وی گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده، بخش عمده نیازهای صنعتی تانزانیا مربوط به زیر ساخت‌های حمل ونقل، انرژی، مواد اولیه و ماشین‌آلات صنعتی، تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی و صنایع دارویی است.

رئیس هیئت عامل ایدرو همچنین گفت: قرار است در زمان برگزاری کمیسیون، تفاهم‌نامه‌ای در حوزه توسعه مبادلات تجاری و صنعتی امضا شود.

گفتنی است، پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تانزانیا به ریاست وزیر جهاد کشاورزی در دارالسلام پایتخت تانزانیا آغاز به‌کار کرد و تا ۲۹ مهر ادامه دارد؛ در زمان برگزاری این کمیسیون، قرار است ۱۱ سند در حوزه‌های مختلف بخش‌های دولتی و خصوصی امضا شود.

تانزانیا دروازه ورود کالاهای ایرانی به شرق آفریقاست و جزو نخستین کشورهای این قاره بوده که آمادگی خود را برای پذیرش شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی ایرانی اعلام کرده است.

تانزانیا کشوری با جمعیتی حدود ۶۰ میلیون نفری در کرانه شرقی آفریقا واقع است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.