تشدید تدارکات آمریکا در پایگاه عین‌الاسد برای اولین بار در چند سال اخیر

یک منبع امنیتی آگاه گزارش کرد، تردد کاروان‌های پشتیبانی لجستیکی در پایگاه آمریکا در عین‌الاسد واقع در غرب عراق تا ۵۰ درصد تشدید شده که در طول چند سال اخیر بی‌سابقه است.

به گزارش خبرآنی، این منبع مطلع امروز شنبه در گفت‌وگو با سایت خبری بغداد الیوم گفت با توجه به نگرانی و تنش حاکم بر منطقه از احتمال وقوع جنگ منطقه‌ای، نیروهای آمریکایی مستقر در بخش‌هایی از پایگاه عین‌الاسد در غرب عراق طی ۲ هفته اخیر کاروان‌های پشتیبانی لجستیکی به‌ویژه مواد غذایی و دیگر تدارکات را تا ۵۰ درصد حالت عادی تشدید کرده‌اند.

وی افزود، پایگاه عین الاسد توانایی‌های خود را برای ذخیره‌سازی اقلام گسترش داده زیرا مقام‌های آمریکایی نگران هستند که هرگونه تشدید تنش منجر به بسته شدن جاده‌های اصلی منتهی به این پایگاه شود و از همین رو به تأمین انبار استراتژیک اقلام برای سربازان خود متوسل شده‌اند تا بتوانند مدت‌ها بدون حمایت خارجی زنده بمانند.

این منبع گفت، روند انتقال تدارکات روز به روز تشدید می‌شود و ظاهرا این امر با دستورالعمل‌های بالاتر برای پیش‌بینی هر شرایط اضطراری انجام می‌شود.

یک منبع آگاه روز چهارشنبه گفت نیروهای آمریکایی ذخایر استراتژیک خود را در ۲ پایگاه خود در عراق دو برابر کرده‌اند.

این منبع در گفت‌وگو با «بغداد الیوم» گفت: نیروهای آمریکایی مستقر در بخش‌های وسیعی از پایگاه‌های «الحریر» و «عین‌الاسد» در عراق هفته‌ها است که راهبردی را برای دو برابر کردن ذخایر استراتژیک مواد غذایی و دیگر اقلام اتخاذ کرده‌اند. و چشم‌انداز آنها که با ماهیت تنش‌های کنونی سازگار است، این است که ممکن است هر لحظه اوضاع از کنترل خارج شده و خطوط امدادی را سخت کند.

وی افزود، هر ۲ پایگاه توانایی خود را برای دریافت محموله‌های بیشتر در چارچوب اصل تأمین ذخیره‌سازی استراتژیک مرتبط با مواد غذایی و سایر مواد افزایش داده‌اند. نیروهای آمریکایی بسیار نگران هستند و معتقدند به ناگزیر بخشی از هرگونه جنگ همه‌جانبه‌ای خواهند بود که در صورت خارج شدن وضعیت از کنترل، رخ خواهد داد.

این منبع ادامه داد، تمامی برنامه‌های آموزشی در حالی که ورودی‌های اصلی مستحکم شده‌اند، به تعویق افتاده و فعالیت پهپادهای رصد و بررسی‌های اولیه تشدید شده است. 

منابع آگاه روز جمعه گزارش کردند، پایگاه‌های عین الاسد و الحریر در عراق ضمن پیش‌بینی هرگونه شرایط اضطراری وارد حالت آماده‌باش حداکثری شده‌اند و در حال حاضر پرواز هلی‌کوپترها بر فراز عین‌الاسد به‌عنوان یک اقدام پیشگیرانه مشاهده شده است.

آنها با بیان اینکه «عملیات پیشگیرانه در داخل پایگاه با استقرار در برج‌های خارجی و رعایت بالاترین احتیاط انجام شد»، خاطرنشان کردند: این اقدامات با توجه به پیامدهای حوادث جاری لبنان و احتمال ایجاد تنش در منطقه صورت می‌گیرد. 

انتهای پیام 

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.