"دانشجومعلمان 91 و 92" در انتظار کارت پایان خدمت

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، دانشجومعلمان ورودی سال‌های 91 و 92 دانشگاه فرهنگیان که هم‌اکنون به عنوان معلم در مدارس کشور فعالیت می‌کنند، در انتظار دریافت کارت معافیت سربازی خود هستند.

بر اساس قانون متعهدین خدمت، دانشجومعلمان پسر دانشگاه فرهنگیان از خدمت سربازی معاف‌اند، مشروط بر اینکه دوره سه‌ماهه رزم مقدماتی را بگذرانند. این موضوع به عنوان یک بند تشویقی برای جذب دانشجویان به این دانشگاه مطرح شده است.

جمعی از دانشجومعلمان ورودی سال‌های 91 و 92 درباره عدم صدور کارت معافیت خود به خبرآنی گفتند: طبق قانون متعهدین خدمت، تمامی افرادی که وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند، باید دو برابر زمان تحصیل خود در منطقه‌ای که آموزش و پرورش تعیین می‌کند، تدریس کنند. این مدت برای فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی معادل 8 سال خدمت است.

به گفته آن‌ها، کارت پایان خدمت پس از پایان دوران تعهد خدمت به افراد تعلق می‌گیرد. از آنجا که به دانشجویان ورودی سال‌های 91 و 92 اعلام نشده بود که باید دوره رزم مقدماتی را بگذرانند، تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان نظام وظیفه عمومی در سال 1398 منعقد شد که به موجب آن، این گروه بدون گذراندن دوره رزم مقدماتی، کارت پایان خدمت دریافت کنند.

همچنین در بخشنامه‌ای که 31 فروردین 1398 ابلاغ شد، آمده است: به تمام متعهدین خدمت که تعهد خود را بعد از 22 آبان سال 1390 شروع کرده و جزو دانشجویان ورودی به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی سال 1392 و قبل از آن هستند و دوره آموزش نظامی را طی نکرده‌اند، با اخذ تعهد به عنوان بدهکار آموزش، بعد از طی دوره تعهد اولیه، کارت معافیت تعلق می‌گیرد.

به گفته مصطفی پردلی؛ دبیرکل انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان و مسئول شبکه معلمان ایران (شما)، اکنون دانشجویان ورودی سال‌های 91 و 92 در انتظار صدور کارت پایان خدمت خود هستند. وزارت آموزش و پرورش باید جلسه‌ای مجدد با سازمان نظام وظیفه برگزار کند تا موضوع به‌طور کامل جمع‌بندی و کارت پایان خدمت صادر شود. عدم دریافت کارت پایان خدمت موجب بروز مشکلاتی از جمله در خروج از کشور و دریافت وام فرزندآوری شده است.

انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان نیز در نامه‌ای به علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش، خواستار پیگیری این موضوع شده است. وزیر آموزش و پرورش نیز در رونوشتی به عادل خالقی ثمرین، رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری، خواستار پیگیری و حل این مسئله شده است. در حال حاضر، تعیین‌تکلیف این موضوع به پیگیری‌های مرکز امور اداری بستگی دارد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.