بیمارستان چشم‌پزشکی "ن" تهران بینایی 2 بیمار را گرفت!

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، تعدادی از بیماران بیمارستان‌ چشم‌پزشکی خصوصی "ن" در شمال تهران که در روز 17 مهر ماه جاری در این بیمارستان تحت عمل جراحی "کاتاراکت"  یا همان آب مروارید قرار گرفته‌اند، دچار عفونت شدید چشمی شده و برخی نیز در معرض تخلیه چشم به دنبال عفونت شدید قرار گرفته‌اند!

یکی از این بیماران که خانم 65 ساله‌ای است در شرح این واقعه در گفت‌وگو با خبرآنی می‌گوید: صبح روز سه‌شنبه مورخ 17 مهرماه، تحت عمل جراحی چشم برای آب مروارید در بیمارستان "ن" قرار گرفتم. ساعاتی بعد از عمل جراحی، بیمارستان به من سوپ داد و پس از خوردن آن، ترخیص شدم و به خانه برگشتم.

وی ادامه داد: ساعت دو بعد از ظهر بود که حال بدی پیدا کردم و دچار استفراغ شدید شدم؛ همسرم چند بار با بیمارستان چشم پزشکی تماس گرفت تا مشکل را با پزشک در میان بگذارد اما کسی پاسخگو نبود. در نهایت صبح فردا با بیمارستان تماس گرفتیم و علائمم را به سوپروایزر گفتیم. وضعیت من لحظه به لحظه بدتر شد و کاسه چشم سرم به شدت درد می‌کرد. در نهایت پس از پیگیری‌های فراوان، به ما گفتند به مطب پزشک معالج برویم که من را معاینه کند. پزشک به ما نامه معرفی برای بستری در یکی از بیمارستان‌های دولتی چشم پزشکی را داد که بتوانیم در آنجا دوباره چشم را جراحی کنیم. دو بار من را به اتاق عمل بردند و در نهایت هم چشم من "تهدید به تخلیه" شده و در حال حاضر بینایی ندارد.»

همراه یکی دیگر از بیماران نیز می‌گوید مادرش در همان روز 17 مهر ماه جاری، توسط همان پزشک مورد عمل جراحی آب مروارید قرار گرفته است؛ وی که از یکی از شهرهای جنوبی کشور برای معالجه به این مرکز چشم پزشکی تهران مراجعه کرده است، به خبرآنی می‌گوید:‌ به دلیل تبلیغاتی که از این مرکز چشم پزشکی دیده بودیم نزدیک به هزار کیلومتر را از شهرستان برای درمان آب مروارید چشم مادرم طی کردیم و به تهران آمدیم. در روز 17 مهرماه مادرم تحت عمل جراحی آب مروارید قرار گرفت اما ساعاتی بعد حالش بد شد و ما با مطب دکتر تماس گرفتیم و گفتند او را سریعاً به بیمارستان چشم پزشکی دولتی در تهران منتقل کنید.

وی با بیان اینکه بیمار ما دچار عفونت شدید چشمی شده است، می‌افزاید: مادرم را چند بار به اتاق عمل بردند و در آن‌جا برای او پیوند قرنیه انجام شد اما هنوز مشخص نیست که بینایی وی بازخواهد گشت یا خیر زیرا گفته شده شبکیه او نیز آسیب دیده است.

این دو بیمار مدعی هستند که در بیمارستان چشم پزشکی دولتی که پزشک مذکور آن‌ها را به آن‌جا ارجاع داده، چند نفر دیگر نیز با همین شکایت مراجعه کرده‌اند که همگی در همان روز در آن مرکز خصوصی تحت عمل جراحی قرار گرفته بودند.

آلودگی به سودوموناس، علت احتمالی عفونت چشم بیماران

اسنادی که یکی از این بیماران در اختیار خبرآنی قرار داده نشان می‌دهد که علت عفونت چشم این بیماران، آلودگی به نوعی باکتری به نام "سودوموناس آئروژینوزا" بوده است.

آلودگی به این باکتری در پی عمل جراحی چشم در بیمارستان مذکور در کشت ترشحات هوازی به اثبات رسیده که تصویر آن در ادامه آمده است:

پزشک , بهداشت و درمان ,

باکتری سودوموناس پاتوژن‌ نسبتاً رایجی است که در عفونت بیمارستانی دخیل است؛ این باکتری یکی از عوامل مهم عفونت‌های بیمارستانی است و می‌تواند باعث بیماری‌های مختلفی در افراد شود.

احتمال می‌رود تجهیزات پزشکی یا محیط اتاق عمل آلوده به این باکتری بوده که باعث بروز این عفونت چشمی شده است.

امتناع پزشک معالج از ارائه توضیحات

پایگاه خبری خبرآنی این موضوع را از دکتر "و. ا" که پزشک معالج این بیماران در بیمارستان "ن" تهران بوده، پیگیری کرد.

این پزشک جراح چشم درباره چرایی عفونت چشم این بیماران پس از عمل جراحی آب مروارید به خبرآنی گفت: "گاهی این مشکل پیش می‌آید و من الان سر عمل جراحی هستم؛ این موضوع را می‌توانید از کلینیک چشم‌پزشکی پیگیری کنید!"

این چشم‌پزشک از ارائه توضیحات بیشتر درباره وضعیت وخیم فعلی بیمارانی که توسط او جراحی شده‌اند، امتناع کرد.  

این در حالیست که همراهان این دو بیمار مدعی هستند که کلینیک چشم پزشکی که باعث بروز این مشکل برای بیماران شده حتی از پیگیری جدی موضوع و پوشش مالی هزینه‌های درمان این بیماران نیز سرباز زده است.

پایگاه خبری خبرآنی تا حصول نتیجه و مشخص شدن سهم تقصیر جراح مربوطه و بیمارستان تخصصی "ن" پیگیر این پرونده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.