کمیته تحقیقات بین‌المللی: جهانیان باید به اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی پایان دهند

کمیته مستقل تحقیقات بین‌المللی اعلام کرد که تمامی کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد ملزم هستند به حضور غیرقانونی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پایان دهند.

به گزارش خبرآنی، کمیته مستقل تحقیقات بین‌المللی وابسته به سازمان ملل در زمینه جنایت‌های مرتکب‌شده در اراضی اشغالی فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جهانیان ملزم هستند به اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی خاتمه ببخشند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، در این بیانیه همچنین آمده است نظر مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد پیامدهای حقوقی سیاست‌ها و اقدامات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین بیانگر این است که حضور اسرائیل در آنجا با قوانین بین‌المللی مغایرت دارد.

در همین راستا، «ناوی پیلای» رئیس کمیته مستقل تحقیقات بین‌المللی وابسته به سازمان ملل تصریح کرد دلیل اصلی درگیری طولانی مدت و خشونت «اشغالگری اسرائیل» است.

وی در ادامه افزود این کمیته در جریان گزارش ارائه شده خود به مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۲۲، به این نتیجه رسیده که اشغالگری با قوانین بین‌المللی منافات دارد.

ناوی پیلای همچنین تاکید کرد که تمامی کشورها ملزم هستند مطالبات منطقه‌ای اسرائیل یا حاکمیت آن بر اراضی اشغالی فلسطین را به رسمیت نشناسند.

وی در پایان اظهار کرد کشورها نباید از ادامه اشغالگری اراضی فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی حمایت کنند و نباید شهر قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسند یا نمایندگان دیپلماتیک خود را به قدس منتقل کنند.

همزمان با تشدید حملات رژیم صهیونیستی به شمال غزه و اردوگاه جبالیا که به بهانه «نابودی زیرساخت‌های حماس» صورت می‌گیرد، منابع رسانه‌ای آمریکایی و اروپایی روز پنجشنبه از تشدید بحران انسانی در سراسر غزه در پی حملات رژیم صهیونیستی و اشغالگری شدت گرفته این رژیم در کرانه باختری خبر دادند.

پیشتر یک کارشناس سازمان ملل که هویت آن فاش نشده به خبرگزاری فرانسه گفت: «کرانه‌باختری درحال مشاهده بیشترین خشونت شهرک‌نشینان اسرائیلی مسلح علیه کشاورزان فلسطینی است. شهرک‌نشینان با کسب حمایت ارتش اسرائیل، درحال تصرف زمین‌های زیتون فلسطینیان هستند و مانع برداشت شده‌اند.»

آژانس‌های سازمان ملل پیشتر با هشدار نسبت به خطر مداوم قحطی در سراسر سرزمین فلسطین اعلام کردند حدود ۳۴۵۰۰۰ سکنه غزه در زمستان امسال به دلیل کاهش ارسال کمک با سطوح «فاجعه‌بار» گرسنگی روبه‌رو هستند. طبق طبقه‌بندی سازمان ملل متحد و سازمان‌های غیردولتی، این رقم در مقایسه با ۱۳۳۰۰۰ نفری که در حال حاضر تحت عنوان «ناامنی غذایی فاجعه‌بار» طبقه‌بندی می‌شوند، بسیار بالاتر است.

پیشتر، مقامات وزارت بهداشت فلسطین خواستار ایجاد کریدور بشردوستانه برای ارسال اقلام اساسی به سه بیمارستان در شمال غزه شده بودند. سه بیمارستان مذکور به مدت چند هفته‌ است که تحت محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارند و اکنون طبق گزارش رویترز، به مرز «سقوط» رسیده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.