آغاز نوبت‌گیری سنجش سلامت کلاس اولی‌ها از اول آبان

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، حجت‌الله الماسی؛ رئیس سازمان مدارس غیردولتی، درباره سنجش سلامت کلاس اولی‌ها اظهار کرد: امسال سامانه «سیرت» برای نوبت‌گیری و هدایت فرآیند سنجش به‌طور کامل تکمیل شده است. همچنین، آموزش‌وپرورش موظف است کارنامه رشدی، آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان را تهیه کرده و اطلاعات آن را به بخش‌های مربوطه ارائه دهد.

وی با اشاره به افزایش تعداد مراکز جامع سنجش به 900 مرکز، از ایجاد 300 پایگاه موقت در شهرهای پرجمعیت مانند تهران و شیراز خبر داد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: در این مراکز روزانه 5 نفر ارزیابی می‌شوند و تا حد ممکن به تجهیزات کاردرمانی و گفتاردرمانی مجهز شده‌اند.

الماسی همچنین تأکید کرد که پس از انجام سنجش سلامت، ادامه روند ارزیابی در همین مراکز انجام می‌شود و نیازی به مراجعه به مراکز دیگر نیست.

وی همچنین به کاهش سن سنجش اشاره کرد و گفت: سال گذشته 200 هزار نفر سنجش شدند و امسال قرار است این ارزیابی برای سنین پایین‌تر نیز انجام شود. نوبت‌گیری از اول آبان آغاز خواهد شد، اما از 15 مهر به‌صورت آزمایشی در استان‌های البرز و تهران اجرا شده و تاکنون 2500 نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

سلامت

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.