واکنش برنی سندرز به شهادت یحیی السنوار: نتانیاهو دیگر هیچ بهانه‌ای برای ادامه جنگ ندارد

سناتور مستقل آمریکایی در واکنش به شهادت یحیی السنوار در حمله رژیم صهیونیستی به رفح اظهار کرد با حذف سنوار، نتانیاهو و کابینه افراطی او دیگر بهانه‌ای برای ادامه دادن به جنگ نداشته و باید جنگ را متوقف کنند.

به گزارش خبرآنی، ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه از ترور یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس طی درگیری‌ها و حملاتی در جنوب نوار غزه خبر داده بود. جنبش حماس روز جمعه شهادت السنوار را تایید و اعلام کرد: شهید السنوار در خط مقدم جهاد و در رویارویی با ارتش رژیم اشغالگر و در دفاع از سرزمین فلسطین و مقدسات آن به شهادت رسید. ما شهادت وی را به ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی و آزادگان جهان تسلیت می‌گوییم.

«برنی سندرز»، سناتور مستقل آمریکایی بیانیه‌ای در واکنش به شهادت «یحیی السنوار» منتشر کرده و مدعی شد این شهید برجسته محور مقاومت به دلیل طراحی عملیات هفتم اکتبر طوفان الاقصی، یک «جنایتکار جنگی» است.

این سناتور آمریکایی در ادامه بیانیه خود خواستار آتش‌بس در جنگ غزه شده و نوشت: «اکنون دیگر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و کابینه افراطی او بهانه‌ای برای ادامه دادن به جنگ تمام عیار خود علیه مردم فلسطین که تاکنون باعث کشته شدن 42 هزار فلسطینی و زخمی شدن 100 هزار تن دیگر شده ندارند؛ تلفاتی که دو سوم آنها را زنان، کودکان و سالمندان تشکیل می‌دهند.»

سندرز همچنین ادامه داد: «دیگر توجیهی برای تداوم جلوگیری کردن از رساندن کمک‌های بشردوستانه به انبوه هزاران کودک ساکن نوار غزه که گرفتار گرسنگی هستند وجود ندارد. دیگر توجیهی برای ادامه دادن به انهدام خانه‌ها، تاسیسات بهداشت و درمان و زیرساخت‌های غزه وجود ندارد. اکنون دیگر توجیهی برای به عقب انداختن هر چه بیشتر توافق بر سر آتش بس و آزادسازی گروگان‌ها وجود ندارد.»

در ادامه بیانیه این سناتور آمریکایی آمده است: «و همچنین مطلقا هیچ توجیهی برای تداوم پشتیبانی ایالات متحده از سیاست‌های وحشتناک نتانیاهو که عامل نقض واضح قوانین بین‌المللی و آمریکا هستند وجود ندارد. بعد از بازگشت نمایندگان به کنگره مجلس سنا بر سر قطعنامه‌های مشترک من بر سر بلوکه کردن فروش تسلیحات تهاجمی به اسرائیل رای‌گیری خواهد کرد. ما باید به همدست بودن خود در این جنگ بی‌رحمانه و غیرقانونی پایان دهیم.»

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.