حضور هزاران اردنی در مراسم تشییع نمادین ۲ شهید عملیات بحرالمیت

عصر جمعه مراسم بزرگداشت و تشییع نمادین شهدای عملیات استشهادی بحر المیت در پایتخت اردن با حضور هزاران اردنی برگزار شد.

به گزارش خبرآنی، هزاران اردنی عصر جمعه در مراسم بزرگداشت «عامر قواس» و «حسام ابو غزاله» ۲ شهید عملیات بحرالمیت در امان، پایتخت اردن حضور یافتند.

جنبش اسلامی نیز مراسم تشییع نمادینی برای این ۲ شهید برپا کرد و رهبران آن میزبان جمعیت مردمی بودند که از استان‌ها و شهرهای مختلف اردن برای تبریک و تسلیت شهادت ۲ مجری عملیات استشهادی بحر المیت خود را به امان رسانده بودند.

حضور هزاران اردنی در مراسم تشییع نمادین ۲ شهید عملیات بحرالمیت
حضور اردنی‌ها از استان‌های مختلف این کشور در مراسم بزرگداشت شهدای عملیات بحر المیت

جمعیت شرکت‌کننده در مراسم، پدر شهید عامر قواس را بر دوش خود حمل کرده و شعارهایی در تقدیر از این ۲ شهید و جانفشانی آنها در راه دفاع از ملت فلسطین در نوار غزه سر دادند.

«ناصر قواس» پدر این شهید نیز در گفت‌وگو با شبکه خبری «الجزیره» ضمن افتخار به این اقدام فرزندش تاکید کرد که خون او بالاتر از خون مردم فلسطین نیست.

حزب جبهه کار اسلامی، شاخه سیاسی گروه اخوان‌المسلمین ضمن تبریک بابت عملیات بحرالمیت از دولت اردن خواست ضمن بازنگری در تمامی توافقنامه‌های امضا شده با دشمن صهیونیستی، گذرگاه زمینی به اراضی اشغالی را مسدود کرده و در راستای فراهم کردن مقدمات لازم برای مقابله با تهدیدهای روبه‌فزونی این رژیم علیه حاکمیت و امنیت ملی اردن اقداماتی همچون تقویت جبهه داخلی، ساماندهی دوباره به ارتش ملی و آماده‌سازی جوانان به عنوان پشتوانه ارتش در پیش بگیرد.

پیشتر «معاذ الخوالده» سخنگوی گروه اخوان‌المسلمین در واکنش به این عملیات استشهادی گفته بود: مردم اردن تنها پشتیبان غزه و فلسطین نیستند بلکه در نبرد طوفان‌الاقصی مشارکت دارند، دلاوران اردن بامداد امروز (پنج‌شنبه) در اولین پاسخ به شهادت یحیی سنوار، حماسه جهادی را در سرزمین فلسطین در جنوب بحرالمیت رقم زدند.

الخوالده در راهپیمایی ظهر جمعه که به درخواست جنبش اسلامی برگزار شد، گفت: مردم اردن نظاره‌گر ماجرا باقی نخواهند ماند و روزی خواهد رسید که در این نبرد شرکت خواهند کرد تا خونشان با خون شهدای فلسطین آمیخته شود.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح جمعه اعلام کرد در عملیات تیراندازی در جنوب بحرالمیت که توسط افرادی انجام شد که از اردن نفوذ کرده بودند، ۲ سرباز آن زخمی شدند. در ادامه بیانیه ارتش صهیونیستی ادعا شد که در این عملیات ۲ تن از عوامل جان باخته و نفر سوم موفق به بازگشت به اردن شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.