مجازات سرقت فناوری در کره جنوبی تشدید می‌شود

وزیر دارایی کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور در بحبوحه تشدید رقابت برای فناوری‌های پیشرفته، اقدامات قوی تری را برای جلوگیری از افشای اسرار تجاری در خارج از کشور آماده خواهد کرد.

به گزارش خبرآنی، وزیر چوی سانگ موک گفت: برای تقویت رقابت پذیری جهانی شرکت‌هایمان و تقویت رهبری فناوری، از نشت غیرقانونی فناوری‌های پیشرفته جلوگیری خواهیم کرد.

وزیر دارایی کره جنوبی اعلام کرد دولت یک سیستم «داده‌های بزرگ» را با هدف جلوگیری از نشت فناوری در آژانس ثبت اختراع، راه اندازی خواهد کرد و مقررات جدیدی را برای اطمینان از مجازات شدیدتر مجرمان معرفی می‌کند. با این حال، او مشخص نکرد که مجازات شدیدتر بر اساس مقررات جدید، چه خواهد بود.

طبق گزارش سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی، در پنج سال گذشته، ۹۷ تلاش برای افشای اسرار تجاری به یک کشور خارجی صورت گرفته که ۴۰ مورد از آنها در صنعت نیمه رساناها بوده است. این آژانس جاسوسی تخمین زده که چنین اقداماتی در صورت موفقیت آمیز بودن، به حدود ۲۳ تریلیون وون (۱۶.۸۵ میلیارد دلار) زیان برای کشور منتهی می‌شدند.

یک مدیر اجرایی کره جنوبی که به سرقت اطلاعات نیمه رساناهای ساخت سامسونگ الکترونیکس متهم شده بود، بار دیگر در ماه گذشته، به اتهامات جدید مربوط به سرقت فناوری پردازش تراشه دستگیر شد.

بر اساس گزارش رویترز، کره جنوبی در واکنش به تشدید رقابت جهانی و تکه تکه شدن زنجیره های تامین تعیین، در سالهای اخیر، در مجموع ۱۲ صنعت را در ردیف «فناوری استراتژیک ملی» با حمایت مالی و حمایت هدفمند قرار داده است. این صنایع شامل نیمه رساناها، باتریهای قابل شارژ، هوافضا و هوش مصنوعی و صنایع دیگر هستند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.