سازمان بهداشت جهانی: تقریبا همه در غزه گرسنه هستند

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد تقریبا همه در نوار غزه گرسنه هستند و این یک وضعیت غیر انسانی است.

به گزارش خبرآنی، تدروس ادهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی گفت: ارزیابی‌های اخیر نشان می‌دهد که تقریبا همه در غزه گرسنه هستند. ما خواهان ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه برای کودکانی هستیم که از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند و آنهایی که نیاز به معالجه فوری دارند.

طبق گزارش الجزیره، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت خواهان آتش بس در نوار غزه شد و گفت: بهترین درمان، صلح است.

جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی در نوار غزه که از هفت اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شده است، تاکنون بیش از ۱۴۱ هزار شهید و مجروح بر جای گذاشته است و ده‌ها کودک و فرد مسن نیز بر اثر گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند.

در این راستا فولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت: کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها در شمال نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی جنایت جنگی است.

وی تاکید کرد: خطر گرسنگی در تمام نوار غزه همچنان ادامه دارد. جهان نباید اجازه چنین چیزی را بدهد. اسرائیل ملزم به تسهیل ورود مواد غذایی، تجهیزات پزشکی و کمک‌های بشردوستانه به غزه بر اساس قوانین بین‌المللی است. متاسفانه واقعیت نشان می‌دهد که کمک‌ها وارد غزه نمی‌شود.

فولکر تورک درباره جنگ لبنان نیز تاکید کرد: حملات اسرائیل علیه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) نیز احتمالا جنایت جنگی محسوب می‌شود. این یک تنش غیر منطقی است که باید پایان یابد. باید آتش بس محقق شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.