شهریه‌های پزشکی دانشگاه‌آزاد کمتر از 2برابر افزایش داشته است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ‌پایگاه خبری خبرآنی، طی روزهای گذشته جمعی از پذیرفته‌شدگان رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به افزایش شهریه‌های نیم سال تحصیلی خود اعتراض کردند. این پذیرفته‌شدگان که از سه برابر شدن شهریه‌‌های خود نسبت به ترم قبل دانشگاه گلایه داشتند از نحوه اطلاع رسانی دانشگاه و درج نشدن هزینه ثبت نام نیز انتقاد داشتند.

محمد قربانی گلشن آباد سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ‌پایگاه خبری خبرآنی در این خصوص اظهار داشت: براساس گزارش‌هایی که دستگاههای متولی و از جمله سازمان برنامه و بودجه و نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر کردند، "هزینه آموزش علوم‌پزشکی" به مراتب بالاتر از چیزی است که به عنوان شهریه فعلی در ترم جاری از دانشجویان اخذ می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش علوم پزشکی به دلیل ارتباط مستقیم و روشنی که با سلامت عمومی جامعه دارد، باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد و طبعا حفظ و ارتقا این استانداردها به ارتقا زیرساختها، لوازم و امکانات آموزشی و کمک آموزشی نیازمند است، افزود: از طرفی نمی‌توان از شهریه دانشجویان دیگر برای جبران مابه‌التفاوت شهریه دانشجویان پزشکی استفاده کرد.با این شرایط دانشگاه آزاد که توسط مردم و برای مردم است مکلف است در راستای حفظ حقوق عامه و صیانت از سلامت عمومی، در بالاترین سطح ممکن به ارائه خدامات آموزشی بپردازد.

وی با اشاره به پذیرش دانش آموختگان دانشگاه آزاد در آزمونهای دستیاری و کسب مدالهای برتر در المپیاد پزشکی توسط دانشجویان علوم‌پزشکی دانشکاه آزاد خاطرنشان کرد: آموزش پزشکی در دانشگاه آزاد از بالاترین استاندارد ممکن برخوردار است و برای ادامه این کیفیت باید مسیر را به خوبی پیش برد.

قربانی با اشاره به تدابیر دانشگاه آزاد در این خصوص گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی تعهدات سالیانه، رایگان است. البته خرید تعهدات سالیانه رایگان نیست و تابع جداول مربوطه است که مجموع آن مبلغ بالایی می‌شود. همچنین امکان اخذ وام برای درصد بالایی از شهریه دانشجویی وجود دارد.

وی همچنین گفت: در دانشگاه آزاد امکان تقسیط شهریه برای دانشجویان فراهم است و امکان کار دانشجویی و به تبع آن  بهره‌مندی از تخفیف دانشجویی نیز وجود دارد. در کنار این دانشگاه آزاد با متقاضیان انتقال و جابجایی به رشته محل‌های دیگر و یا سایر زیرنظام‌های آموزش عالی در چارچوب آیین‌نامه‌های سازمان ملی سنجش موافقت می‌کند.

قربانی با اشاره به اینکه افزایش شهریه در دانشگاه آزاد اسلامی معمولاً بین 10 تا 25 درصد است، اما این بار افزایش شهریه در رشته‌های علوم‌پزشکی کمتر از دو برابر شده است  دلیل این افزایش را  تورم سالیانه و هزینه‌های بالای زیرساخت‌های آموزشی و تجهیزات پزشکی اعلام کرد و گفت: افزایش شهریه بیش از سه برابر نیست و حتی کمی کمتر از دو برابر است البته حوزه آموزش پزشکی یک حوزه پرهزینه است.

انتهای پیام/
 

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.