۹هزار و ۵۰۰ قطعه سکه فروخته شد/ فروش بیش از ۳۷۴هزار قطعه سکه تا امروز

در حراج بیست و سوم سکه طلا در مرکز مبادله ارز و طلا، ۹۵۳۹ قطعه سکه طلا به متقاضیات اختصاص داده شد و تا امروز در مجموع حراج‌های سکه ۳۷۴ هزار و ۲۹۴ قطعه انواع سکه به فروش رسیده است.

به گزارش خبرآنی، امروز چهارشنبه ۲۵ مهرماه، در جلسه بیست و سوم حراج سکه طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، ۹ هزار و ۵۳۹ قطعه سکه طلا، شامل چهار هزار و ۷۳۶ قطعه ربع سکه، دو هزار و ۸۰۰ قطعه نیم سکه و دو هزار و سه قطعه تمام سکه، به متقاضیان اختصاص داده شد.

آمار تفکیکی انواع سکه در حراج بیست و سوم

در این حراج از مجموع هفت هزار و ۵۵۳ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده، چهار هزار و ۷۳۶ قطعه با میانگین قیمت ۱۷ میلیون و ۳۲۸ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد. همچنین، از مجموع پنج هزار و ۲۲۰ قطعه نیم سکه ثبت سفارش شده، دو هزار و ۸۰۰ قطعه با میانگین قیمت ۲۶ میلیون و ۷۲۳ هزار تومان و در حراج تمام سکه نیز از پنج هزار و ۸۳۵ قطعه سکه ثبت سفارش شد، دو هزار و سه قطعه با میانگین قیمت ۴۹ میلیون و ۹۹۷ هزار تومان به برندگان حراج اختصاص داده شد.

چه میزان سکه تا امروز به فروش رفته است؟

براین اساس، از ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ که اولین جلسه حراج سکه طلا در مرکز مبادله ارز و طلا برگزار شد، تا امروز، طی ۲۳ جلسه حراج از طریق سامانه معاملات سکه طلای مرکز مبادله ایران در مجموع ۳۷۴ هزار و ۲۹۴ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان تخصیص داده شده است که سهم ربع سکه از این حجم تخصیص ۲۰۰ هزار و ۶۶۹ قطعه، نیم سکه ۶۹ هزار و ۷۰۹ قطعه و تمام سکه ۱۰۳ هزار و ۹۱۶ قطعه است.

زمان بندی تحویل سکه

طبق اعلام مرکز مبادله ایران، متقاضیان باید جهت دریافت سکه، به جدول زمانی تحویل توجه داشته باشند. زمان تحویل بدون هزینه انبارداری سکه طلا از پنج آبان‌ماه آغاز و تا ۱۲ آبان ماه ادامه خواهد داشت؛ طی این دوره فقط هزینه تحویل از سوی شعب بانک عامل دریافت و هزینه تحویل به ازای هر سکه، ۳۰ هزار تومان برای کل دوره خواهد بود.

اشخاصی که طی بازه زمانی ۱۳ تا ۲۰ آبان ماه برای دریافت سکه اقدام کنند، علاوه بر هزینه تحویل، باید هزینه انبارداری نیز پرداخت کنند. هزینه انبارداری سکه طلا ۵۰ هزار تومان در هر روز به ازای هر سکه خواهد بود و به شعبه بانک عامل پرداخت می‌شود؛ این هزینه شامل روزهای تعطیل نیز خواهد بود.

در صورتی که اشخاص در بازه زمانی تحویل سکه اقدام به دریافت سکه نکنند، معامله فسخ و پس از اعلام بانک عامل وجه معامله پس از کسر کارمزد خرید و سایر هزینه های عملیاتی به کیف پول خریدار عودت داده می‌شود؛ در صورت انفساخ معامله به دلیل عدم مراجعه خریدار به شعبه انتخاب شده در سامانه جهت دریافت سکه طلا در مهلت مقرر، خریدار به مدت ۱۸۰ روز از ثبت هرگونه سفارش خرید در سامانه منع می‌شود.

گفتنی است؛ این دومین هفته متوالی است که مرکز مبادله ارز و طلا در جهت تامین تقاضای موجود در بازار سکه و طلا اقدام به برگزاری دو جلسه حراج سکه در هفته کرده و طبق گفته این مرکز، سیاست بانک مرکزی و مرکز مبادله برگزاری دو جلسه حراج سکه در هر هفته تا اطلاع ثانوی است.

در هفته جاری نیز طبق روال سابق، دو جلسه حراج شمش طلا برگزار شد که متعاقب آن ۲۵۵ کیلوگرم شمش طلا از سوی متفاضیان خریداری و معامله شد و براساس آمارهای مرکز مبادله تا امروز ۵۹ جلسه حراج شمش طلا برگزار شده که در مجموع بیش از ۱۱ تن شمش طلا به فروش رسیده است که متعاقب آن، بیش از ۴۹.۷ هزار میلیارد تومان ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور بازگشته است.

گفتنی است؛ براساس جدول زمان بندی برگزاری حراج‌های مرکز مبادله، جلسات حراج شمش طلا در روزهای یک‌شنبه و سه‌شنبه و جلسات حراج سکه طلا در روزهای دوشنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.