بهادری‌جهرمی: شهید رئیسی به ارتباط با مردم علاقه وافری داشت

به گزارش حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی، علی بهادری‌جهرمی سخنگو دبیر هیئت دولت شهید رئیسی در دوره «سیمای مدیر تراز» که به همت پژوهشکده شهید رئیسی دانشگاه جامع امام حسین(ع) به‌صورت حضوری و مجازی ویژه پژوهشگران و دانشجویان برگزار شد، حضور پیدا کرد و به بیان ویژگی‌ها و شاخصه‌های حکمرانی رئیس‌جمهورِ شهید پرداخت‌.

وی در مقدمه سخنانش گفت: هرچه بیشتر از شهادت دکتر رئیسی می‌گذرد، ما بیشتر می‌فهمیم که چه نعمتی را از دست دادیم و حقیقتاً داغ نبود ایشان سرد نمی‌شود. ما در بسیاری از موارد قدر شهدای‌مان را در دوره حیات‌شان نمی‌دانیم که این گاهی اوقات در نتیجه جنگ شناختی دشمن برای تخریب جایگاه این شخصیت‌های برجسته در ذهن مردم است.

سخنگوی دولت شهید رئیسی افزود: این معنا نه فقط درخصوص شهید رئیسی، بلکه از ابتدای انقلاب درخصوص شهدایی مانند آیت‌الله بهشتی و رجایی وجود داشته است. امثال این دوره‌ها ظرفیت خوبی است که علاوه بر درس گرفتن از ویژگی‌های این شهیدان بزرگوار، روش‌های دشمن در تخریب آنها را بشناسیم تا قدر شهیدان زنده‌ای که بین ما هستند را بشناسیم.

بهادری‌جهرمی اظهار کرد: بدون شک، مبنا و پایه اصلی شخصیت شهید رئیسی، خداباوری از عمق جان بود‌. شهید سید حسن نصرالله نیز در سخنرانی‌ای که شاید کلیپ آن را دیده باشید، به دشمن از روی دلسوزی و حسن نیت می‌گفتند شما فکر می‌کنید ما را محاصره کردید، درحالی که حقیقت آن است که ما آزادیم و شما در محاصره هستید زیرا کوه‌ها و دریا و صخره‌ها و هرچه اطراف شما است، دست خداست. این خداباوری از عمق جان سید شهید مقاومت بود. همین معنا درخصوص شهید رئیسی هم بود و مثلاً وقتی توهین‌ها و طعنه‌ها نسبت به ایشان زیاد می‌شد، عمیقاً باور داشتند که این‌ها تأثیر ندارد و دل‌ها دست خداست.

وی، از دیگر مبانی و پایه‌های مدیریتی این شهید به دین‌مداری، اعتقاد و ایمان به مردم و علاقه وافر به ارتباط مستقیم با مردم، ولایت‌مداری و تبعیت محض از ولایت، نگاه عدالت محور و ضدفساد، قانون‌مداری، خودباوری و اطمینان به توانمندی داخلی، اشاره کرد.

سخنگوی دولت شهید رئیسی در ادامه در بیان رویکردهای مدیریتی شهید رئیسی نیز به مدیریت راهبردی و نگاه بلندمدت نسبت به مسائل، برنامه‌محوری و تدوین و انتشار عمومی سند تحول دولت برای نخستین‌بار، مدیریت جهادی، نظارت میدانی شخص رئیس‌جمهور در سراسر کشور، تحول‌گرایی، جوان‌گرایی، انضباط اداری و مدیریت مردم‌پایه اشاره نمود.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به پرسشی در مورد راهکارهای استمرار مسیر شهید رئیسی گفت: شهید رئیسی را مردم رئیس‌جمهور کردند و تضمین استمرار مسیر خدمت‌رسانی ایشان نیز با مردم است. ما باید ایمان به مردم و توانمندی مردم را همان‌طور که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به آن اعتقاد دارند، در خودمان تقویت کنیم. ساختار مدیریت کشور در جمهوری اسلامی فراهم است و اگر ما درست عمل کنیم، هزاران شخصیت مانند شهید رئیسی در جایگاه‌های مختلف تربیت می‌کنیم و از آن‌ها صیانت می‌کنیم.

وی در جمع‌بندی سخنانش درخصوص عنوان جلسه یعنی «سیمای مدیر تراز» خاطرنشان کرد: ما سرمایه انسانی خوبی در کشور داریم؛ البته باید آرمان‌گرایی و واقع‌بینی را در خودمان توأمان داشته باشیم. علی‌رغم وجود این سرمایه انسانی خوب در کشور، آنچه به نظر من باید در خودمان تقویت کنیم، روحیه کار تشکیلاتی و تیمی است که راهگشای مدیریت کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.