وزیر علوم: اسرائیل یک سیستم بیمار و روانی است

به گزارش خبرنگار دانشگاه ‌پایگاه خبری خبرآنی، حسین سیمایی صراف وزیر علوم امروز در آیین نامه اختتامیه جشنواره بین المللی سلامت دانشجویان که در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد، در خصوص مساله شادکامی در جامعه دانشگاهی گفت: دانشگاه فقط جایی برای آموزش و یادگیری صرف نیست بلکه برای خلاقیت و نوآوری و تجربه یک زندگی اجتماعی نیز هست.

وی خطاب به دانشجویان حاضر در این مراسم یادآور شد: شما در دانشگاه می‌توانید شبکه‌ای از دوستان را برای خود فراهم کنید که در طول عمر می‌تواند کمک حال شما بوده و از افسردگی، خستگی روحی و ناامیدی نجاتتان دهند.

سیمایی صراف سلامت را یک حق برای حکومت‌ها دانست و افزود: قانون اساسی ما نیز حق سلامت را به رسمیت شناخته؛ اما باید بدانیم صرف عدم بیماری به معنای سلامت نیست و سلامت روان مولفه‌های زیادی دارد.

وزیر علوم تصریح کرد: گاهی به خاطر درگیری‌های روزمره به فکر مداوای آسیب‌های روحی و روانی خود نیستیم و به نظرم یکی از مراحل خودشناسی این است که وضعیت روحی و روانی خود را بشناسیم. باید راه درمان سلامت روان را مورد توجه قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه سلامت اجتماعی برای جامعه ما ناشناخته است، گفت: وقتی نمی‌توانیم درست گفتگو و تفاهم کنیم و فکر می‌کنیم حق در انحصار ماست و طرف مقابل هرچه می‌گوید غلط است؛ یعنی در یک اختلال اجتماعی به سر می‌بریم.

سیمایی صراف ادامه داد: اگر اختلاف به تنازع منجر شود نشان دهنده خدشه دار بود مساله سلامت فرد است. یک جامعه برخوردار از سلامت می‌داند که اختلاف را یک موهبت ببیند و اختلاف نظر را یک مرحله برای رشد و تکامل بداند. همانطور که شعار وفاق دولت آقای پزشکیان به سلامت اجتماعی اهمیت می‌دهد، باید بدانید که خیلی از امور سیاسی را می‌توانید با سلامت اجتماعی به راه حل و فرصت تبدیل کنیم.

وزیر علوم گفت: دیگر دوستی محدود به مذهب و جغرافیا نمی‌شود. شما الان ببینید چند میلیون نفر طی یک سال گذشته آواره شدند، چه کودکانی امروز درگیر جنگ خانمان سوز شدند، برای اینکه یک بیمار می‌خواهد خودکامگی‌های خود را ارضا کند. سیستم اسرائیل یک سیستم بیمار و روانی است.

وی در پایان گفت: در این بیش از 30سال یک بار نشده که دانشگاه هاروارد و استنفورد تجمع سیاسی داشته باشند، اما الان به خاطر دیگر دوستی و انسان دوستی تجمع می‌کنند و هزینه می‌دهند.
انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.