تلاش شهرداری تهران برای ارائه خدمات اجتماعی به جهاندیدگان

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، حمید صاحب در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره گنجینه‌های شهر که به مناسبت هفته ملی سالمندان در برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه ما خدمت مقتضی است و علاوه بر مسائل کالبدی که وظیفه ذاتی شهرداری است، باید در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز خدماتی تعریف شود.

وی ادامه داد: ما برنامه‌هایی در این حوزه طراحی کرده‌ایم که مصداق این نوع خدمت‌رسانی هستند. "بازی‌های نشاط سالمندی" که امسال حدود 70 هزار نفر شرکت‌کننده داشته، نمونه‌ای از این برنامه‌هاست. در دو سال پیش، حدود 14 هزار نفر در این بازی‌ها شرکت کردند و امسال شاهد رقابت در سطح محلات شهر تهران بودیم.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران تصریح کرد: ما تاسیس مراکز زندگی یا همان فرهنگ قدیم را احیا کرده‌ایم که به توانمندسازی سالمندان و جهاندیدگان در سطح محلات می‌پردازد. این از دیگر اقدامات شهرداری تهران در حوزه خدمات‌رسانی به جهاندیدگان محسوب می‌شود. برنامه‌های ساده و کوچک مانند دورهمی‌های محلی، اگرچه ممکن است ساده به نظر برسند، اما بسیار نشاط‌آور بوده و با استقبال سالمندان همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه دیگری که در حال حاضر مشاهده می‌کنید، "گنجینه‌های شهر" است؛ دومین جشنواره آثار تجسمی و هنری هنرهای دستی جهاندیدگان که آثار آنان را ارزیابی کرده و نفرات برتر جوایز خود را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.