سازمان‌های امدادرسان جهانی خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند

آکسفام و ۳۷ آژانس امدادرسان جهانی خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند و تأکید کردند کشورهای جهان باید انتقال سلاح و مهمات به رژیم صهیونیستی را که از آنها برای ارتکاب جنایات استفاده می‌کند، متوقف کنند.

به گزارش خبرآنی، در بیانیه مشترک سازمان امدادرسان بین‌المللی آکسفام و ۳۷ آژانس امدادرسان جهانی آمده است: جهان نمی‌تواند در حالی که کابینه اسرائیل مرتکب جنایات می‌شود همچنان ساکت و بیکار بماند. شمال غزه در حال نابودی است و رهبران جهان باید فورا به جنایات اسرائیل پایان دهند.

طبق گزارش المسیره، در این بیانیه آمده است: اسرائیل از اول اکتبر اجازه ورود هیچ کمک غذایی به شمال غزه را نداده و غیرنظامیان را در معرض گرسنگی و بمباران خانه‌هایشان قرار می‌دهد. غیرنظامیان نباید مجبور به فرار برای دریافت کمک شوند و کسانی که ترجیح می‌دهند در خانه‌های خود بمانند باید طبق قوانین بین‌المللی محافظت شوند.

آنها همچنین خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند و تأکید کردند کشورهای جهان باید انتقال سلاح و مهمات مورد استفاده برای ارتکاب جنایات را متوقف کنند.

پیش از این، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواستار ارسال کمک‌های بشردوستانه از جمله تجهیزات پزشکی به شمال نوار غزه شده بود.

این کمیته در بیانیه خود اعلام کرد بیمارستان‌هایی که در حال حاضر بار سنگینی را بر دوش دارند، برای رفع نیازهای روزافزون خود در تلاش هستند. این کمیته بر لزوم احترام به حریم مراکز پزشکی و حمایت از آنها تاکید کرد.

کمیته بین المللی صلیب سرخ با توجه به دستورات تخلیه در شمال غزه، بر لزوم حفاظت از غیرنظامیان تأکید و اعلام کرد: بسیاری از ساکنان این مناطق نمی‌توانند به سادگی آنجا را تخلیه کنند زیرا برخی از آنها بیمار یا دارای معلولیت هستند. این افراد طبق قوانین بین‌المللی و بشردوستانه باید محافظت ‌شوند و تمام اقدامات ممکن برای اطمینان از آسیب نرسیدن به آنها انجام شود. حق هر آواره برای بازگشت امن به خانه‌ و منطقه خود حقی تضمین شده است.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ جنگ وحشیانه‌ای را علیه مردم غزه و بعد علت ملت لبنان به راه انداخت. این رژیم با وجود کشتارها و جنایت‌هایی که در طول یک سال علیه مردم غزه به راه انداخته است، به هیچ یک از اهداف خود از جمله نابودی حماس، بازگرداندن اسرا و از بین بردن تهدیدات علیه خود دست نیافته است. جنگ این رژیم در غزه همچنان ادامه دارد و به شهادت و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر منجر شده است. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین عملیات گسترده‌ای را در مناطق لبنان آغاز کرده و از اکتبر گذشته جان بیش از ۲۰۰۰ تن را گرفته و بیش از یک میلیون تن را آواره کرده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.