واکنش جهاد اسلامی به اظهارات جانبدارانه وزیر خارجه آلمان از رژیم صهیونیستی

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نسبت به موضع‌گیری وزیر امور خارجه آلمان درباره کشتار غیرنظامیان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و اظهارات وی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرآنی، جنبش جهاد اسلامی فلسطین اظهارات «آنالنا بربوک» وزیر امور خارجه آلمان را که در آن ادعا کرده بود رژیم صهیونیستی برای محافظت از خود می‌تواند اقدام کند، به شدت محکوم کرد.

براساس گزارش وبگاه النشره، این جنبش در ادامه افزود، این اظهارات به‌مثابه توجیهی خطرناک برای هدف قرار دادن اماکن غیرنظامی به بهانه حضور عناصر مسلح در این مکان‌ها است و ادعاهای وزیر خارجه آلمان بر جنایت‌های رژیم اشغالگر که علیه غیرنظامیان مرتکب می‌شود و آنان را هدف قرار می‌دهد، سرپوش می‌گذارد.

چنبش جهاد اسلامی همچنین تاکید کرد این اظهارات وزیر خارجه آلمان به‌منزله توجیهی غیراخلاقی برای حملات بی‌هدف رژیم صهیونیستی است که جان افراد بی‌گناه را می‌گیرد و زیرساخت‌های حیاتی مانند مدارس، بیمارستان‌ها و منازل را ویران می‌کند.

این جنبش اظهار کرد این وزیر آلمانی بهتر بود که جنایات جنگی اشغالگران صهیونیست‌ در غزه، کرانه باختری و لبنان را محکوم کند.

پیشتر وزیر امور خارجه آلمان در سخنرانی خود در پارلمان این کشور به دفاع از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و همچنین حمایت کشورش از رژیم اشغالگر پرداخت و گفت: «دفاع از خود، تنها به معنی حمله به "تروریست‌ها" نیست، بلکه شامل نابودی آنها می‌شود.»

وی در ادامه با ادعای اینکه حماس از اماکن غیرنظامی در غزه برای پنهان شدن استفاده می‌کند، افزود: «به همین دلیل است که من به صراحت مشخص کرده‌ام که ما دست بر نمی‌داریم. من به صراحت به سازمان ملل گفتم که مکان‌های غیرنظامی (در غزه) به دلیل سوءاستفاده حماس از آنها وضعیت حافظت‌شده‌شان را از دست می‌دهند.»

بربوک همچنین تاکید کرد: «این، چیزی است که آلمان پای آن می‌ایستد. این، تعریف امنیت اسرائیل برای ماست.»

این اظهارات وزیر امور خارجه آلمان در دفاع از کشتار غیرنظامیان در غزه، واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی برانگیخته است.

این اظهارات در شرایطی مطرح شد که رسانه‌های آلمانی گزارش دادند وزیر خارجه آلمان و وزیر اقتصاد این کشور که هر ۲ از حزب سبزها هستند، جلوی صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی را بابت نگرانی از نحوه استفاده از این تسلیحات گرفته‌اند.

به نوشته روزنامه گاردین، بر اساس گزارش رسانه‌های آلمان حزب سبزها اصرار دارد که انتقال سلاح و قطعات یدکی تنها زمانی انجام شود که تل‌آویو تضمینی مبنی بر عدم استفاده از این سلاح‌ها برای ارتکاب اقدامات نسل‌کشی را امضا کند. بنا بر گزارش‌ها، آلمان از تل‌آویو درخواست کرده است که «بند نسل‌کشی» را به‌عنوان شرطی برای ادامه تحویل تسلیحات امضا کند.

این در حالیست که پیشتر «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان با دفاع از حمایت‌های کشورش از جنایات صهیونیستی‌ها علیه فلسطینیان، اعلام کرد برلین به ارائه تسلیحات به نیروهای اشغالگر اسرائیلی ادامه خواهد داد.

حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در یک سال گذشته تاکنون بیش از ۴۲ هزار شهید بر جای گذاشته است که اغلب آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. این حملات همچنین ده‌ها هزار مجروح بر جای گذاشته و منجر به آوارگی ۱.۲ میلیون نفر از ساکنان غزه شده است که اکنون در شرایط سخت انسانی به‌ سر می‌برند و نیازمند کمک‌های فوری بشردوستانه هستند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.