استارلینک به چالش کشیده شد!چین با هزاران ماهواره وارد فضا شد

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم پایگاه خبری خبرآنی، چین در یک عملیات موفقیت‌آمیز، گروهی متشکل از 18 ماهواره را با استفاده از موشک حامل لانگ مارچ-6 اصلاح شده به فضا پرتاب کرد. این پرتاب از مرکز پرتاب ماهواره خود در استان شانشی شمال چین صورت گرفت و در ساعت 7:06 بعد از ظهر به وقت پکن به وقت محلی آغاز شد.

ماهواره‌های پرتاب شده برای تکمیل "صورت فلکی کشتی فضایی" چین، مشهور به "Thousand Sails Constellation" یا "G60"، طراحی شده‌اند. این پروژه که به عنوان رقیب آمریکایی استارلینک شناخته می‌شود، با هدف ارائه خدمات اینترنت پرسرعت ماهواره‌ای به سراسر جهان، برنامه‌ریزی شده است. تا سال 2030، چین قصد دارد بیش از 15000 ماهواره را در مدار پایین زمین مستقر کند.

موشک لانگ مارچ-6 اصلاح شده، محصول آکادمی فناوری پروازهای فضایی شانگهای، یک پرتابگر دوستدار محیط زیست است که قادر به حمل محموله‌هایی تا 4.5 تن به مدار خورشیدی همزمان در ارتفاع 700 کیلومتری است. مدار خورشیدی همزمان به این معنی است که ماهواره‌ها همیشه در همان موقعیت نسبت به خورشید قرار دارند.

این پرتاب، پانصد و سی و نهمین ماموریت سری موشک‌های حامل لانگ مارچ محسوب می‌شود و گامی مهم در توسعه فناوری فضایی چین به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.