محمودی: تقویت دانش بنیان‌ها باعث رشد تولید می‌شود

مرتضی محمودی عضو کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، درباره اهمیت برنامه هفتم توسعه و نقش آن در رشد اقتصاد دانش‌بنیان اظهار داشت: اساساً حرکت به سوی رشد اقتصاد دانش‌بنیان در جمهوری اسلامی ایران به یک اصل غیرقابل تغییر تبدیل شده است. امروز در تمامی سطوح حکمرانی، از دولت گرفته تا قوای سه‌گانه و سایر نهادهای حاکمیتی، توجه ویژه‌ای به این مسئله وجود دارد.

محمودی افزود: برنامه هفتم توسعه، به ویژه در بخش‌های مختلف اقتصاد و صنعت، به موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخته است. این توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان، هم در حوزه تولید و صنعت و هم در حوزه‌های نظامی و امنیتی مورد توجه قرار گرفته و ما شاهد اجرای آن در آینده نزدیک خواهیم بود.

این نماینده مجلس دوازدهم در ادامه به اهمیت کاهش هزینه‌ها و بهره‌وری بالاتر از طریق استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: در برنامه هفتم، تلاش برای کاهش هزینه‌های تولید و افزایش پیشرفت فناورانه از طریق اعتماد به نیروهای جوان و متخصص در شرکت‌های دانش‌بنیان دنبال می‌شود. شرکت‌های دانش‌بنیان، به معنای واقعی نماد مردمی‌سازی و خروج از تصدی‌گری دولت هستند.

محمودی همچنین بر ضرورت اعتماد به نخبگان و جوانان تأکید کرد و افزود: ما باید به حوزه‌های دانشگاهی و نخبگان خود اعتماد کنیم و کار را به دست آن‌ها بسپاریم. شرکت‌های دانش‌بنیان نه‌تنها در حل مسائل اقتصادی و صنعتی بلکه در حوزه‌هایی مانند فناوری‌های نظامی و موشکی کشور نیز به ما کمک کرده‌اند تا با کشورهای پیشرفته رقابت کنیم.

عضو کمیسیون ویژه جهش تولید به تأثیرات مثبت برنامه هفتم در رشد اقتصاد دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: برنامه هفتم توسعه فرصتی است که اگر به درستی از آن استفاده کنیم، می‌توانیم نه تنها در زمینه تولید تجهیزات داخلی بلکه در تمام زمینه‌های اقتصادی، علمی و فناوری به رقابت با کشورهای صنعتی بپردازیم و به جایگاه بالاتری دست یابیم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.