والدین به خاطر کودکان غذا نمی‌خورند

نتایج گزارش نشان داد که نزدیک به یک میلیون والدین در استرالیا از وعده‌های غذایی خود برای تغذیه کودکان صرف نظر می‌کنند.

به گزارش خبرآنی، طبق گزارشی از بانک غذا در استرالیا، نزدیک به یک میلیون خانواده استرالیایی برای تامین غذا با مشکل مواجه هستند و برای آن تلاش می کنند.

طبق این گزارش، بیش از ۸۷۰ هزار خانوار با درآمد کمتر از ۳۰ هزار دلار استرالیا (۲۰,۲۰۰  دلار) در سال با ناامنی شدید غذایی مواجه هستند که ۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است. خانواده‌های تک‌والدی بیشترین آسیب را می‌بینند و بیش از دو سوم آنها با کمبود مواد غذایی مواجه هستند.

در این گزارش آمده است که مردم به دلیل تأثیر ترکیبی هزینه های بالاتر مسکن، برق و موادغذایی، مجبور به کاهش نیازهای اساسی غذایی هستند.

گزارش نشان داد که نزدیک به یک میلیون خانواده استرالیایی برای تامین غذای کافی در تلاش هستند؛ والدین وعده‌های غذایی خود را حذف می‌کنند یا تمام روز را بدون غذا می‌گذرانند تا کودکان را از گرسنگی محافظت کنند.

برایانا کیسی، مدیر عامل بانک غذا اظهار کرد که ما در ابتدای بحران هزینه زندگی هشدار دادیم که خانواده‌های کم درآمد همیشه در ابتدا، بدترین و طولانی‌ترین آسیب را متحمل می‌شوند و این یافته‌ها این را تأیید می‌کند.

این گزارش نشان کرد که مردم به دلیل تأثیر ترکیبی هزینه‌های بالاتر مسکن، انرژی و خواربار، مجبور به کاهش نیازهای اساسی مواد غذایی هستند، اگرچه وضعیت در برخی از خانوارها اخیراً نشانه‌هایی از بهبود را نشان داده است.

خانواده‌های استرالیایی پس از افزایش مهاجرت از زمانی که قوانین مرزی کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۲ به پایان رسید، همچنان با تورم سرسخت و هزینه های بالاتر مسکن مقابله می‌کنند.

در این گزارش آمده است پس از اینکه خانواده و دوستان دیگر قادر به ارائه کمک نبودند، خانواده‌های بیشتری به دنبال کمک از موسسات خیریه امداد غذایی بودند. بیش از نیمی از خانوارهای کم درآمد بیشتر از یک سال پیش به دنبال حمایت هستند، در حالی که آنهایی که از دوستان و خانواده کمک دریافت می‌کردند از ۳۲ درصد در سال ۲۰۲۳ به ۲۵ درصد در سال ۲۰۲۴ کاهش یافت.

رویترز گزارش کرد اگرچه تورم در ماه آگوست به ۲.۷ درصد کاهش یافت، اما بانک مرکزی استرالیا اعلام کرده است که این اقدام بی‌ثبات است و تاثیر موقت آن را بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.