بانک جهانی: خسارت‌های ناشی از جنگ غزه بین ۱۴ تا ۲۰ میلیارد دلار است

رئیس بانک جهانی تاکید کرد، خسارت‌های مادی ناشی از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه غزه در حال حاضر بین ۱۴ تا ۲۰ میلیارد دلار است.

به گزارش خبرآنی، «آجای بانگا» رئیس بانک جهانی تاکید کرد: خسارت‌های مادی ناشی از عملیات نظامی اسرائیل علیه غزه در حال حاضر بین ۱۴ تا ۲۰ میلیارد دلار است و خسارت‌های ناشی از حملات به جنوب لبنان احتمالا بیشتر از این مقدار خواهد شد.

بر اساس گزارش شبکه آمریکایی الحره، وی شامگاه سه‌شنبه تاکید کرد: اگر نزاع و درگیری در منطقه خاورمیانه گسترش یابد بزرگترین شرکای اقتصاد جهانی از آن تاثیر می‌پذیرند.

وی افزود: جنگ تأثیر محدود نسبی بر اقتصاد جهانی گذاشته است اما گسترش دامنه نزاع و درگیری بر کشورهای دیگری که نقش بزرگی در رشد و توسعه جهانی دارند به ویژه صادرکنندگان کالاهای اولیه تأثیر خواهد گذاشت.

بانگا گفت: به نظر من این تلفات غیر معقول و کشته شدن زنان، کودکان و غیرنظامیان یک اقدام غیر عاقلانه از سوی تمام طرف‌ها است.

رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر ۲۰۲۳ جنگ وحشیانه‌ای را علیه مردم غزه به راه انداخت. این رژیم با وجود کشتارها و جنایت‌هایی که در طول یک سال علیه مردم غزه به راه انداخته است، به هیچ یک از اهداف خود از جمله نابودی حماس، بازگرداندن اسرا و از بین بردن تهدیدات علیه خود دست نیافته است. جنگ این رژیم در غزه همچنان ادامه دارد و به شهادت و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر منجر شده است.

با گذشت یک سال از جنگ غزه پیامدهای این جنگ بر اقتصادهای کشورهای همجوار تأثیر گذاشته است. پیامدهای این جنگ تنها در بعد سیاسی و امنیتی نبوده بلکه به وضوح بر عملکرد اقتصادی در تعدادی از کشورهای مجاور مثل مصر، سوریه، لبنان و اردن تأثیر داشته است.

هفته گذشته صندوق پول بین‌المللی اعلام کرد: تشدید نزاع در خاورمیانه احتمالا پیامدهای اقتصادی بزرگی برای منطقه و اقتصاد جهانی خواهد داشت.

سخنگوی صندوق پول بین‌المللی تاکید کرد این سازمان وضعیت جنوب لبنان را با نگرانی زیادی دنبال می‌کند چرا که تشدید درگیری خطرات را افزایش می‌دهد و احتمالا پیامدهای اقتصادی بزرگی برای منطقه و خارج از آن خواهد داشت.

ارتش رژیم صهیونیستی از ۲۳ سپتامبر (دوم مهر) حملات گسترده خود به لبنان را با ده‌ها حمله هوایی به ضاحیه جنوبی بیروت و شهرها و روستاهای واقع در جنوب لبنان آغاز کرد و همچنان به این حملات ادامه می‌دهد.

علاوه بر این رژیم صهیونیستی تلاش‌هایی برای نفوذ زمینی به برخی مناطق مرزی لبنان را آغاز کرد که با مقابله شدید نیروهای حزب‌الله لبنان مواجه شده و آنها تمامی تلاش‌های دشمن صهیونیستی برای پیشروی و اشغال برخی روستاهای جنوبی هم‌مرز با فلسطین اشغالی را ناکام گذاشتند. حزب‌الله لبنان اعلام کرده تا زمان توقف جنگ غزه به حملات خود علیه رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.