محدودیت‌های شدید ایتالیا بر صادرات تسلیحات به اراضی اشغالی

«جورجیا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا گفت کشورش سخت‌ترین محدودیت‌ها را در میان متحدانش برای صادرات تسلیحات به سرزمین‌های اشغالی فلسطین اعمال کرده است.

به گزارش خبرآنی، با تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و فشار بر غرب برای عدم ارسال تسلیحات برای آن، جورجیا ملونی روز سه‌شنبه در پارلمان ایتالیا گفت: «پس از آغاز عملیات اسرائیل در نوار غزه، دولت بلافاصله صدور کلیه مجوزهای جدید برای صادرات اقلام نظامی به اسرائیل را به حالت تعلیق درآورد.»

او افزود: «به این ترتیب تمام قراردادهایی که پس از ۷ اکتبر امضا شده بودند، اجرایی نشدند. همچنین تمام مجوزهای صادراتی صادر شده قبل از ۷ اکتبر به صورت مورد به مورد، تحت تجزیه و تحلیل قرار گرفت.»

نخست‌وزیر ایتالیا گفت: «موضع ایتالیا مبنی بر مسدود کردن کامل نقل و انتقالات، در مورد تمامی مجوزهای صادراتی جدید بسیار سختگیرانه‌تر از فرانسه، آلمان و بریتانیا است.»

ملونی خاطرنشان کرد که ایتالیا در حال ارزیابی مجوزهای صادر شده قبل از ۷ اکتبر است و در صورت وجود خطر استفاده از اقلام نظامی در بحران فعلی، اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

رژیم صهیونیستی در سایه حمایت غربی‌ها، هر روز دست به جنایات تازه‌ای می‌زند.

از آغاز بمباران‌های مرگبار رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، غرب به‌ویژه ایالات متحده یکی از بزرگ‌ترین حامیان مالی، سیاسی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده است و در ظاهر دم از آتش‌بس می‌زند، اما در عمل، کاری برای توقف خشونت‌ها و وادار کردن تل‌آویو برای خاتمه جنگ صورت نمی‌دهد.

واشنگتن چندین دهه است که بزرگ‌ترین حامی صهیونیست‌های تروریست بوده است و پول، اقلام نظامی و دانش فنی را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

بر اساس یک پژوهش جدید، ایالات متحده از زمان آغاز جنگ در نوار غزه دست‌کم ۱۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار به تل‌آویو کمک نظامی کرده است. در این گزارش آمده که رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین دریافت‌کننده کمک‌های نظامی ایالات متحده در تاریخ است و از سال ۱۹۵۹ تاکنون ۲۵۱.۱۲ میلیارد دلار با در نظر گرفتن نرخ تورم در این سال‌ها دریافت کرده است.

این گزارش که قبل از گشودن جبهه دوم رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله در لبنان تکمیل شده، یکی از نخستین گزارش‌ها از هزینه‌های تخمینی ایالات متحده در جهت حمایت از صهیونیست‌ها در درگیری‌های غزه و لبنان است.

در سایه حمایت‌های کورکورانه واشنگتن و متحدانش از جمله آلمان، انگلیس، فرانسه و ایتالیا، رژیم صهیونیستی جنایاتش را به لبنان هم کشانده و هزاران نفر را به خاک و خون کشیده است. مقامات لبنانی اعلام کردند در مجموع ۲۳۵۰ نفر در لبنان از آغاز جنگ بین حزب‌الله و تل‌آویو در اکتبر گذشته به شهادت رسیده‌اند و تعداد مجروحان به ۱۰۹۰۶ تن افزایش یافته است. همچنین ۱.۲ میلیون نفر از خانه‌های خود رانده شده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.