بیش از ۱۲۶۰ کیلومتر از خطوط شبکه فاضلاب خوزستان لایروبی شد

خبرآنی/خوزستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از پس زدگی فاضلاب در شهرهای استان و عبور از فصل بارندگی خبر داد و گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۲۶۶ کیلومتر از خطوط شبکه فاضلاب استان به منظور آمادگی در برابر بارش‌ها لایروبی و شستشو شده است.

صابر علیدادی در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: با هدف پاکسازی شبکه و به منظور کنترل پس‌زدگی فاضلاب و رفاه حال شهروندان، هر ساله بر اساس برنامه‌ زمانبندی نسبت به شستشو و لایروبی شبکه‌های اصلی و فرعی جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب استان اقدام می‌شود.

به گزارش خبرآنی، وی افزود: شرکت آب و فاضلاب برابر وظایف ذاتی و بر اساس ظرفیت ایجادشده نسبت به لایروبی و شستشوی تمام خطوط شبکه اصلی و فرعی فاضلاب، اورهال تابلوهای برق، نصب دریچه‌های منهول فاضلاب، آماده‌سازی ایستگاه‌های پمپاژ، سرویس دیزل ژنراتورها و اورهال الکتروپمپ‌های لجن‌کش در تاسیسات ۲۰ شهر استان طی ۶ ماهه نخست سال جاری اقدام کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: لایروبی ۴۸۷ کیلومتر از خطوط شبکه فاضلاب، شستشوی ۷۷۹ کیلومتر از خطوط جمع‌آوری شبکه فاضلاب، بازسازی و نوسازی ۱۴ کیلومتر از شبکه فاضلاب، ساماندهی و نصب درب ۲ هزار و ۱۳ حلقه منهول فاضلاب، نصب یک هزار و ۶۶۲ فقره انشعاب فاضلاب، رفع انسداد ۲۹ هزار و ۱۵۳ مورد گرفتگی طی ۶ ماهه اول سال جاری اجرا شد.

علیدادی خرید ۳۲ الکتروپمپ لجن‌کش، سرویس، تعمیر و اصلاح ۵۱۹ مورد تابلو برق، سرویس، تعمیر و اصلاح ۱۸ مورد دیزل ژنراتور، سرویس، تعمیر و اصلاح ۱۹ مورد پست برق و اصلاح ۳۱ مورد سیستم روشنایی از دیگر مراقبت‌های اعمال شده بخش بهره‌برداری در تمام تاسیسات فاضلاب ۲۰ شهر استان است.

وی یادآور شد: عملیات شستشو و لایروبی شبکه جمع‌آوری فاضلاب با دستگاه واتر جت و به صورت مکانیزه در شهرهای استان انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.