48 هزار اینماد در شش ماهه امسال صادر شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی،  امین کلاهدوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت  امروز در همایش روز ملی تجارت الکترونیک اظهار داشت:مانند سال های گذشه تجارت الکترونیک در کشور توسعه یافته است به طوری که درشش ماه ابتدای سال جاری 2 هزار و صد میلیارد رسیده که رشد 56 درصد داشته است.

وی افزود:برآورد می‌شود  که رقم تجارت الکترونیک کشور تا پایان  سال به 4 هزارو 500 میلیارد تومان برسد.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی  وزارت صمت ادامه داد: تعداد صدور گواهی امضای اکترونیک صادر شده نیز به 3 میلیون نزدیک شده است که در مقایسه با شش ماه گذشته رشد 80 درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: مراکز دولتی برای ارائه خدمات به این امضا استناد می‌کند که این امر نیز در توسعه تعداد امضای های الکترونیک موثر بوده است.

کلاهدوزان  ادامه‌داد: متوسط مبلغ تجارت الکترونیک نیز افزایش یافته است که این نشان دهنده افزایش سرمایه های اجتماعی شرکت هی فعال در این زمینه است.

*48 هزار اینماد در شش ماه ابتدایی سال جاری صادر شد

وی تصریح کرد: 48 هزار اینماد در شش ماه ابتدایی سال صادر شده است و 250 هزار شرکت با اینماد فعایت خود را جلو مییرند.

کلاهدوزان گفت: تعداد قابل توجهی کسب و کار داریم که زیر 20 سال هستند به طوری که نزدیک به هزار و 500 کسب و کار زیر بیست سال فعالیت دارند و کسب و کار ها به سمت جوان تر شدن رفته اند.

وی گفت: کسب و کار های فضای مجازی در حوزه خودرو در سال جاری فعال شدند  همچنین کسب و کار ها در حوزه سلامت رو به جلو است و با وزارت بهداشت کار گروهی انجام می‌شود.

*ایجاد سند باکس وزارت صمت در حوزه طلا

وی با بیان اینکه سند باکس ها از سال گذشته قدرت گرفته و با سرعت جلو رفته است گفت: در 6 ماه اول سند باکس بورس و سند باکس وزارت صمت در حوزه طلا ایجاد شده است.

وی گفت:4 طرح جدید در حوزه های جدید در سند باکس فعالیت خود را شروع کرده اند و نوع آوری را در اقتصادکشور تقویت می‌کنند.

وی اظهارداشت: انتخابات اتحادیه کسب و کار های مجازی 30 مهر ماه  برگزار میشود به همین دلیل از فعالان اقتصادی فضای مجازی دعوت می‌کنیم در این انتخابات شرکت کنند.

کلاهدوزان در پایان گفت: دست یابی به گردش مالی هزار همت در حوزه تجارت الکترونیک است و برنامه ریزی ها یه آن سمت می‌رود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

اینماد امسال

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.