نویسنده اسرائیلی: نتانیاهو بدترین نخست وزیر است

یک نویسنده اسرائیلی به شدت از نخست وزیر رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و وی را بدترین نخست وزیر از زمان تأسیس این رژیم دانست.

به گزارش خبرآنی، «نحیا استراسلر» نویسنده اسرائیلی در مقاله‌ای برای روزنامه هاآرتص نوشت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تحقق منافع شخصی خود و ماندن در قدرت استراتژی‌هایی را در پیش گرفته که منجر به دودستگی در جامعه اسرائیل و ایجاد نفرت و انزجار بین گروه‌های مختلف می‌شود.

این نویسنده به شکست‌های بنیامین نتانیاهو پرداخت و گفت، نتانیاهو به دلیل اینکه شخصیتی ترسو و مردد دارد در این شکست‌ها نقش دارد. وی در اتخاذ تصمیمات مهم از بزدلی و تعلل رنج می‌برد و همین مسئله منجر به اشتباهات زیاد و ادامه تهدیدات امنیتی علیه رژیم صهیونیستی شده است.

این نویسنده تاکید کرد، این تعلل و تردیدها تنها در مسائل امنیتی دیده نمی‌شود بلکه در مسائل اقتصادی نیز وجود دارد. نتانیاهو بارها از اتخاذ تصمیمات سرنوشت ساز درباره بودجه وزارت جنگ سر باز زده است. در زمانی که کارشناسان اقتصادی بر ضرورت عدم افزایش بودجه وزارت جنگ تأکید می‌کنند نتانیاهو در مقابل خواسته‌های نهاد امنیتی برای افزایش بودجه جهت مقابله با تهدیدات عاجز است.

این نویسنده از سیاست‌های نتانیاهو در قبال حماس و حزب‌الله انتقاد کرد و گفت: نتانیاهو تعامل با این دو گروه را تنها از طریق استراتژی بازدارندگی انتخاب کرد. به عقیده من عدم تشدید تنش، این دو گروه را از انجام حملات علیه اسرائیل باز می‌دارد.

این نویسنده تاکید کرد: این استراتژی غیرمسولانه دلیل اصلی وخامت بحران‌های امنیتی است. نتانیاهو با ورود صدها میلیون دلار برای جنبش حماس در غزه موافقت کرد چرا که فکر می‌کرد با این کار جنبش حماس احتمالا استفاده از زور علیه اسرائیل را کنار می‌گذارد و مشغول توسعه اقتصادی می‌شود.

استراسلر گفت: نتانیاهو قربانی فریب و گمراهی و حیله آنها برای صلح و توسعه اقتصادی شد. در حالی که حقیقت این بود که آنها برای تقویت خودشان و مسلح کردن نیروهایشان جهت آمادگی برای هرگونه درگیری آتی فعالیت می‌کردند.

این نویسنده تاکید کرد: یحیی السنوار، رهبر حماس در فریب دادن نتانیاهو از طریق به تصویر کشیدن غزه‌ای که خواهان صلح و توسعه است، موفق شد و این در حالی بود که اموالی که برای غزه فرستاده می‌شد برای تقویت توانایی‌های نظامی حماس به کار گرفته می‌شد.

وی گفت: نتانیاهو همین روش را در تعامل با حزب‌الله در مرزهای لبنان در پیش گرفته است. حزب‌الله به مسلح کردن خود و تقویت پایگاه‌هایش در جنوب لبنان ادامه داد بدون اینکه نتانیاهو کاری برای توقف آن کند و وضعیت تا جایی پیش رفت که این مناطق مجهز به مقادیر عظیمی از سلاح و تجهیزات جهت آمادگی برای هرگونه نزاع احتمالی شد. نتانیاهو تنها به شکست‌های امنیتی و اقتصادی اکتفا نکرد بلکه اقدام به ایجاد دودستگی و تجزیه جامعه اسرائیل برای تحقق منافع سیاسی خود کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.