تلاش برای افزایش ۴۴۰۰ صندوق خرد زنان برای ارائه تسهیلات بیشتر

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر نقش زنان در تامین امنیت غذایی و جلوگیری از فساد و دورریز مواد غذایی اظهار کرد: در حال حاضر ۴۴۰۰ صندوق خرد زنان وجود دارد که این‌ها را افزایش می‌دهیم تا تسهیلات بیشتری به زنان تعلق گیرد.

به گزارش خبرآنی، غلامرضا نوری قزلجه - وزیر جهاد کشاورزی - در نخستین همایش بین‌المللی و هشتمین آیین گرامیداشت روز جهانی زنان روستایی و عشایری اظهار کرد: امروزه در دنیا مسابقه بزرگی برای تأمین امنیت غذایی ایجاد شده و در کشور ما هم در برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت بر این مهم تأکید شده است.

وی افزود: متأسفانه بر خلاف قوانین  بین‌المللی برخی دولت‌ها هستند که تحریم‌های ظالمانه وضع می‌کنند و به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم غذا و دارو را بر کشورهای دیگر تحریم می‌کنند و تولید غذا را در دیگر کشورها تحت تأثیر قرار می‌دهند.   نمونه بارز این رفتارهای خلاف قوانین بین‌المللی را امروزه در غزه و لبنان شاهد هستیم.

 وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه امروزه چالش‌هایی مثل تغییرات اقلیمی و گرم‌شدن کره زمین محدودیت منابع تولید تنازعات در حوزه آب و همچنین دورریزهای زیاد در تولید مواد غذایی در زمینه تولید وجود دارد، گفت: نقش زنان می‌تواند هم در زمینه تولیدات کشاورزی و هم در جلوگیری از فساد و دورریز مواد غذایی مؤثر باشد.

نوری تأکید کرد: به‌عنوان یک کشاورز زاده همواره شاهد فعالیت‌های مادران و خواهران خود در روستا و نقش آن‌ها در حوزه‌های اجتماعی و خانواده و نیز تولیدات کشاورزی بودم. ما از گذشته‌های دور شاهد نقش زنان در اقتصاد خانواده و کشور بودیم که این مسئله موضوع جدیدی نیست و اکنون ۱۱ میلیون زن در روستا و عشایر در کنار مردان در حال فعالیت هستند. در جامعه عشایر ۲۵ درصد گوشت کشور را تولید می‌کنند که بر همه روشن است که نقش زنان در جامعه عشایر چقدر با اهمیت است.

وی تأکید کرد: ما همه موظف هستیم که ظرفیت‌های حوزه زنان در بخش کشاورزی و عشایری را تکمیل‌تر کنیم و از آن‌ها حمایت کنیم. در حال حاضر ۴۴۰۰ صندوق خرد زنان وجود دارد که این‌ها را افزایش می‌دهیم تا بیش از این تسهیلات به زنان ارائه دهیم. همچنین باید تشکل‌های زنان بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا توانمندی‌هایشان بیشتر منعکس شود.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان تصریح کرد: نخستین همایش بین‌المللی زنان روستایی و عشایری با شعار روستا در توانمندی زنان توسعه پایدار با حضور مسئولان کشاورزی و برخی نمایندگان نهادهای بین‌المللی در سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

در پایان این همایش از زنان و عشایر تولید کننده برتر استان‌های مختلف در حوزه کشاورزی، دامی و عشایری تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.