کنار گذاشتن خویشتن‌داری حزب‌الله؛ حمله سایبری در جنگ ترکیبی تشدید می‌شود؟ 

با توجه به پهپادی که دقیقا به محل تجمع نیروهای تیپ گولانی در داخل سالن غذاخوری اصابت کرده بود و نشان از ارزیابی اطلاعاتی دقیق حزب‌الله و اشراف آن و یا نفوذ سایبری از سوی یگان رضوان دارد، آیا حزب‌الله به زودی برگ برنده‌های جدیدی در نبرد ترکیبی با اسرائیل رو خواهد کرد؟

به گزارش خبرآنی، رویارویی مستقیم حزب‌الله لبنان با رژیم صهیونیستی که از زمان عملیات طوفان الاقصی در مرزهای شمالی در جریان بود، حالا ابعاد گسترده‌تری به خود گرفته است.  

آنچه برای رژیم صهیونیستی در این رویارویی اهمیت داشت، بازگرداندن ساکنان شهرک‌های شمال اسرائیل بود که بر اثر حملات مقاومت خالی شده بود اما بعد از ماجرای پیجرها و به شهادت رساندن فرماندهان ارشد مقاومت همچون ابراهیم عقیل، علی کرکی و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، اسرائیل با راه‌اندازی یک جنگ ترکیبی به دنبال حذف و یا ضعیف ساختن حزب‌الله و مقاومت است تا علاوه بر تحقق هدف اولیه که بازگرداندن آرامش به مرزهای شمالی است، بتواند در صورت پیروزی، نیروهای حزب‌الله را به پشت رود لیتانی عقب براند تا هم امنیت شهرک‌های شمالی را تامین کند و هم تهدید در مرز لبنان و اراضی اشغالی نداشته باشد.  

کنار گذاشتن خویشتن‌داری از سوی حزب‌الله؛ حمله سایبری در جنگ ترکیبی تشدید می‌شود؟ 
انفجار پیجرها در بیروت و انتقال مجروحان به بیمارستان

جنگ ترکیبی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی برای آنکه بتواند خواسته‌های خود را محقق کند، یک جنگ ترکیبی تمام عیار علیه حزب‌الله آغاز کرده است که از ماجرای پیجرها آغاز شد و با تشدید حملات و ترورهای هدفمند ادامه پیدا کرده است.  

ماجرای پیجرها یکی از ضربات مهمی بود که رژیم صهیونیستی توانست به نیروهای مقاومت وارد کند و شاید بتوان گفت اولین بار است در تاریخ جنگ ها چنین اقدامی صورت می‌گیرد و مورد مشابهی ندارد؛ در این حمله که روز ۲۷ شهریور رخ داد، هزاران پیجر در لبنان و سوریه بر اثر انفجار باتری لیتیومی منفجر و باعث جراحت حدود ۳۰۰۰ نفر و شهادت دست کم ۱۲ نفر شد و علاوه بر نیروهای حزب‌الله، بسیاری از مردم غیرنظامی و زن و کودک نیز بر اثر انفجار پیجر در اطرافشان مجروح شدند.  

اینکه می‌توان انفجار پیجرها را یک حمله سایبری نامید یا خیر، بین کارشناسان اختلاف‌نظر است چرا که این دستگاه‌ها به اینترنت متصل نیستند اما امکان مداخله سایبری از طریق ارسال پیام و یا امواج رادیویی برای منفجر شدن همزمان پیجرها محتمل است و نظرات مختلفی ابراز شده؛ با این وجود اسرائیل نتوانست از این طریق مانع حملات حزب‌الله شود و یا ۶۰ هزار آواره ساکن شهرک های شمال را به خانه‌هایشان برگرداند بلکه برعکس تنش در منطقه تشدید شده و حزب‌الله نیز به خویشتن داری پایان داده است.  

کنار گذاشتن خویشتن‌داری از سوی حزب‌الله؛ حمله سایبری در جنگ ترکیبی تشدید می‌شود؟ 
حملات حزب‌الله به حیفا

پاسخ حزب‌الله به جنایت پیجرها

اما آیا حزب‌الله در این جنگ ترکیبی، علاوه بر حملات نظامی، در سایر عرصه‌ها نیز توان نفوذ و حمله دارد؟ حزب‌الله تاکنون تلاش کرده بود تا با نقطه‌زنی و حمله به مراکز نظامی از صهیونیست‌ها تلفات بگیرد، هرچند این راهبرد درحال تغییر است و در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به ضاحیه، با ناامن کردن مناطق مختلف اراضی اشغالی، شهرک‌های داخل در قلب رژیم صهیونیستی نیز مانند شهرک‌های مرز اسرائیل و لبنان هم خالی از سکنه خواهد شد.  

کنار گذاشتن خویشتن‌داری از سمت حزب‌الله، علاوه بر آنکه سایر نقاط اراضی اشغالی را زیر ضربه مقاومت خواهد برد، احتمالا جنگ را به سایر حوزه‌ها از جمله نفوذ سایبری خواهد کشاند.  

کنار گذاشتن خویشتن‌داری از سوی حزب‌الله؛ حمله سایبری در جنگ ترکیبی تشدید می‌شود؟ 
انتقال مجروحان حمله به بنیامینا به بیمارستان

ضربه به تیپ گولانی ارتش صهیونیستی

شامگاه ۱۳ اکتبر، حزب‌الله با شماری از پهپادهای تهاجمی به یک اردوگاه آموزشی متعلق به تیپ گولانی ارتش صهیونیستی در منطقه بنیامینا در جنوب حیفای اشغالی یورش برد که به هلاکت و زخمی‌شدن ده‌ها افسر و نظامی صهیونیست همراه بود.  

این عملیات حزب‌الله با استفاده از پهپادهای بسیار پیشرفته‌ای که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند انجام شد و حزب‌الله پهپادهای خود را در مسیرهای هوایی خاصی شلیک کرد و بزرگترین نقطه ضعف سیستم‌های پدافندی دشمن صهیونیستی را به نمایش گذاشت. عملیاتی که به گفته «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش صهیونیستی، «دشوار و دردناک» بود.  

عملیات حیفا را می‌توان نشان از عملیاتی شدن بیانیه اخیر حزب‌الله لبنان دانست که در آن تصریح شده بود مقاومت از جایی به دشمن ضربه می‌زند که انتظارش را ندارد و می‌تواند به هر نقطه از فلسطین اشغالی که می‌خواهد برسد.  

کنار گذاشتن خویشتن‌داری از سوی حزب‌الله؛ حمله سایبری در جنگ ترکیبی تشدید می‌شود؟ 
حملات حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی

یگان سایبری رضوان علیه رژیم صهیونیستی در حمله تیپ گولانی

همچنین شدیدترین ضربه امنیتی به اسرائیل در روزهای گذشته مربوط به عملیات یگان سایبری رضوان وابسته به حزب‌الله بود که موفق به هک وزارت امنیت ملی رژیم صهیونیستی و تمام ۱۱ سازمان زیر مجموعه آن از جمله، پلیس، اداره سلاح و مهمات، سازمان زندان ها، آتش نشانی و غیره شدند و اطلاعات تمام شهرک‌نشینان دارای سلاح را به دست آورده و برخی از آن‌ها را منتشر کرده است که نشان می‌دهد حزب‌الله علاوه بر توانایی نظامی، قدرت جنگ در زمین‌های دیگر هم دارد.  

با توجه به پهپادی که دقیقا به محل تجمع نیروهای تیپ گولانی در داخل سالن غذاخوری اصابت کرده بود و نشان از ارزیابی اطلاعاتی دقیق حزب‌الله و اشراف آن دارد و یا نفوذ سایبری از سوی یگان رضوان، آیا حزب‌الله به‌زودی برگ برنده های جدیدی در نبرد ترکیبی با اسرائیل رو خواهد کرد؟

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.