تمایل ونزوئلا برای تداوم ارسال کمک‌های بشردوستانه به لبنان و فلسطین

وزارت امور خارجه ونزوئلا با ارسال نخستین محموله کمک‌های بشردوستانه برای مردم لبنان، تمایل دولت این کشور برای استمرار ارسال کمک‌های بشردوستانه به ملت‌های تحت هجمه رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرآنی، «ایوان خیل» وزیر امور خارجه ونزوئلا، با اعلام تحویل اولین محموله ارسال به لبنان از طریق سوریه به میزان بالغ بر ۱۴ تُن اقلام دارویی و غذایی، خاطرنشان ساخت که محموله ارسالی به دستور رئیس‌جمهور ونزوئلا نخستین پل همبستگی این کشور با ملت‌های آسیب‌دیده از حملات رژیم صهیونیستی می‌باشد که برای دستیابی به آینده‌ای بهتر مبارزه می‌کنند. 

وی تصریح کرد: «این محموله نشان از تعهد رئیس‌جمهور ونزوئلا به حمایت از ملت‌های خاورمیانه در مبارزه برای دستیابی به صلح دارد.»

پیشتر هم «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: «نتانیاهو به دبیرکل سازمان ملل دستور می‌دهد تا نیروهای حافظ صلح مستقر در جنوب لبنان، را خارج نماید. نیروهای حافظ صلح بر پایه قطعنامه قانونی شورای امنیت سازمان ملل در جنوب لبنان استقرار دارند ولی نتانیاهو مقرهای صلحبان‌های سازمان ملل «کلاه‌ آبی‌ها» را بمباران کرد و تعدادی از آنها را زخمی کرده است.

وی افزود: «حتی هیتلر جرأت صدور چنین دستوری به سازمان جامعه بین‌المللی را نداشته است، نتانیاهو هیولای ساخته و پرداخته امپریالیسم آمریکایی و غرب است، نتانیاهو هیولای اتحادیه اروپا و آمریکاست که عامل یک نسل‌کشی مستقیم و زنده است. چنین امری باورنکردنی و دردآور است و ما در ونزوئلا تمامی همبستگی خود را با ملت‌های فلسطین، لبنان، سوریه و تمامی ملت‌های عرب و مسلمان اعلام می‌داریم.»

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.