رئیس‌جمهور کلمبیا: جنگ غزه به محل آزمون‌ سرکوب مخالفان از سوی قدرت‌های جهان تبدیل شده است

رئیس‌ جمهور کلمبیا بمباران دیروز مرکز غزه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و گفت غزه به محل آزمونی برای قدرت‌های جهانی تبدیل شده که در آن سرکوب مخالفان به محک آزمایش گذاشته شده است.

به گزارش خبرآنی، «گوستاوو پترو»، رئیس‌جمهور کلمبیا اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه در نواز غزه را محکوم کرده و هشدار داد که این موضوع ممکن است به الگویی برای سرکوب مخالفان جهانی تبدیل شود.

رژیم صهیونیستی روز گذشته، در ادامه جنایات جنگی خود در غزه، یک مدرسه و چادرهای آوارگان در بیمارستان شهدای الاقصی را در نوار غزه بمباران کرد که منجر به مجروح شدن و شهادت بیش از ۱۴۰ نفر از فلسطینیان شد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، پترو در پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس در این باره گفت: آنچه در غزه در حال رخ دادن است، فقط چندین دهه درگیری میان فلسطینیان، مالکان این قلمرو و یهودیان نیست که اروپایی‌ها آن‌ها را با شرمساری از رفتار نسل‌کشی خود به مستعمره‌شان بردند. در غزه، قدرت جهانی با مردم جنوب (فلسطین) در افتاده و در حال آزمون و خطا است.

بیمارستان الاقصی در مرکز غزه پس از بمباران رژیم صهیونیستی، 14 اکتبر

به گفته او، «این آزمون‌وخطا برای نشان دادن این است که آیا قدرت نظامی آمریکا، اروپا و اسرائیل می‌تواند بر هرگونه انقلاب از جاهای ضعیف و فقیر جهان غالب شود یا نه.»

پترو گفت: آن‌ها می‌دانند که بحران تغییرات آب‌وهوایی موجب شورش سراسر جنوب خواهد شد، چراکه از سوی جنوب ایجاد نشده اما آن‌ها بدتر از همه از پیامدهایش رنج خواهند برد و آن‌ها در حال آماده شدن برای بربریت جهانی هستند که دموکراسی در آن از بین خواهد رفت.

به گفته رئیس‌جمهور کلمبیا، «جهانی دیگر امکان‌پذیر است اما با اتحاد تمامی ملت‌های محروم و افراد ترقی‌خواه شمال.»

رژیم صهیونیستی در آمریکای لاتین به دلیل نقش آن در تحمیل دیکتاتوری‌ها به ملل این منطقه از جهان از طریق «عملیات کُندور» با حمایت آمریکا نقش داشته است. دولت‌های دست‌نشانده این منطقه با به کار گرفتن عبارت آشنای «جنگ مدرن با تروریسم» مخالفان را با شکنجه، ترور و شدت عمل نظامی سرکوب می‌کردند.

رئیس‌جمهور کلمبیا: جنگ غزه به محل آزمون‌ سرکوب مخالفان از سوی قدرت‌های جهان تبدیل شده است
بمباران مرکز غزه توسط رژیم صهیونیستی که یک مدرسه و بیمارستان شهدای الاقصی در آن آسیب دیدند، 14 اکتبر

رژیم صهیونیستی نقش مهمی در تثبیت کارزار خشونت، آموزش دادن به نیروهای امنیتی و تامین تسلیحات برای آن‌ها داشته است. وقتی قانون کنگره آمریکا را از ارسال مستقیم تسلیحات به رژیم‌های سرکوبگر این منطقه منع کرد، رژیم صهیونیستی راه میانبر آسانی پیدا کرد که وزارت امور خارجه آمریکا را قادر می‌ساخت به  طور پنهانی به این منطقه سلاح قاچاق کند.

هفته گذشته، نیکاراگوئه، یکی از کشورهای آمریکای مرکزی روابط دیپلماتیک خود با رژیم اشغالگر را قطع و به کلمبیا، بولیوی، کوبا و ونزوئلا پیوست. دیگر کشورهای این منطقه، از جمله شیلی نیز سفرای خود را از اراضی اشغالی فراخوانده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.